اهواز؛

تکمیل نهایی 15 حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی

مدير پروژه حفاري ميدان نفتي آزادگان جنوبي در شرکت ملي حفاري ايران از تکميل نهايي 15 حلقه چاه توسعه اي در اين ميدان توسط ناوگان اين شرکت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منوچهر اسدي با بيان اين که آخرين مرحله تکميل اين چاه با راندن رشته تکميلي تحقق يافت، گفت: در طرح توسعه اين ميدان حفاري  40 حلقه چاه در قالب يک پروژه به اين شرکت واگذار شده است.

وي افزود: حفاري چاه ها در اين موقعيت با بکارگيري 8 دکل حفاري سنگين شرکت انجام شده و اجراي طرح  در زمان حاضر با پيشرفت 81 درصدي طبق برنامه تعريف شده از سوي شرکت مهندسي و توسعه نفت پرشتاب دنبال مي شود.

مدير پروژه حفاري ميدان نفتي آزادگان جنوبي در شرکت ملي حفاري ايران با اشاره به اينکه متراژ حفاري اين چاه ها بيش از 150 هزار متر پيش بيني شده است، اظهار کرد: تاکنون 129 هزار متر حفاري در اين ارتباط  انجام شده که معادل 86 درصد از مجموع حفاري چاه هاي پيش گفته در اين موقعيت مي باشد.

اسدي بیان داشت: در اين ارتباط حفاري 23 حلقه چاه به عمق نهايي رسيده و در مورد 16 حلقه نيز تنها حفر حفره هاي مخزني باقيمانده که بتدريج در حال تکميل است.

وي خاطرنشان کرد: کار حفاري آخرين حلقه چاه در اجراي اين طرح نيز به زودي با استقرار دکل آغاز و برآوردها نشان مي دهد که اين پروژه منطبق با برنامه، تکميل و تحويل کارفرما خواهد شد.

مدير پروژه حفاري ميدان نفتي آزادگان جنوبي در شرکت ملي حفاري ايران اذعان داشت: به موازات اجراي طرح 40 حلقه چاه، تعمير و تعميق پنج حلقه چاه ديگر نيز به ملي حفاري محول شد که تکميل دو حلقه به اتمام رسيد و سه حلقه نيز در دست اقدام قرار دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: پروژه حفاري 40 حلقه  چاه اوائل سال 93 از سوي شرکت مهندسي و توسعه نفت (متن) به اين شرکت واگذار و از مردادماه همان سال با استقرار نخستين دکل به صورت کليد در دست وارد فاز اجرايي شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.