از 43 حادثه طبیعی شناخته شده در دنیا 34نوع آن در ایران رخ می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مرتضی اکبرپور معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور، امروز در نشست شورای مدیریت بحران استان سمنان با بیان اینکه یکی از حوادث بسیار مهم در ایران زلزله است و ایران در کمربند زلزله واقع شده است، گفت: فقدان مقاوم سازی بسیاری از سازه ها در هنگام وقوع زلزله، مشکلات زیادی را به وجود می آورد
اکبرپور با بیان اینکه آمادگی و مقابله با پدیده های طبیعی به دانش علمی و فنی نیازمند است، افزود: با آسیب شناسی مناطق آسیب پذیر در زلزله، غافل‌گیری و خسارت های ناشی از این حادثه طبیعی، کاهش می یابد.
وی در ادامه از برگزاری چهارمین کارگاه آموزشی تمرین ستادی مدیریت بحران طی روزهای 20 تا 24 تیر سال 95 در شهرستان رامسر استان مازندران خبر داد.
اکبرپور تصریح کرد: این کارگاه آموزشی چهار روزه با حضور مدیران و مسئولان 6 استان معین و همجوار استان تهران یعنی سمنان، مرکزی، قم، البرز، گلستان و مازندران و در مجموع با حضور 150 مدیر، برگزار می شود.
وی گفت: موضوع این کارگاه آموزشی زلزله است، زیرا یکی از مباحث بسیار مهم که می تواند خسارت زیادی به وجود بیاورد زلزله است و این 6 استان به عنوان استانهای معین تهران، در زمان وقوع زلزله در تهران، می‌توانند کمک های زیادی کنند.
وی شیوه برگزاری این دوره آموزشی را رقابتی دانست و با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد بحران استان ها باید در این دوره شرکت کنند و نماینده و جانشین آنها به هیچ وجه پذیرش نمی شوند، افزود: آموزش های لازم به مدیران ارائه می شود و هر استان در حضور استان های دیگر باید گزارش آن را ارائه دهد و در پایان نیز یک استان به عنوان استان برتر شناخته می‌شود.
اکبرپور آموزش مدیران بحران و اعضای شورای هماهنگی هر استان بسیار مهم دانست و گفت: با برگزاری این کارگاه ها سطح دانش آن ها بالا می رود و در آخر مدیرانی که در این کارگاه مورد آموزش قرار می گیرند می توانند برای حوزه ها و اداره های زیر بخش خود را کلاس های آموزشی برگزار کنند
معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تاکنون کارگاه آموزشی برای استان های شمال غرب کشور با مرکزیت آذربایجان شرقی، کارگاه غرب کشور به مرکزیت همدان و کارگاه استان های جنوبی در استان فارس برگزار شده است.
اکبرپور، آموزش مدیریت جستجو و نجات ، اسکان اضطراری و موقت، مدیریت درمان، تشخیص هویت ، مدیریت اجساد، مدیریت افکار عمومی، مدیریت ترافیک و حمل ونقل و حقوق شهروندی را از اهداف ترسیم شده در این کارگاه آموزشی ذکر کرد.
وی  گفت:در سراسر کشور با توجه به برنامه سازمان مدیریت بحران، احداث حدود هزار سالن چند منظوره در دستورکار قرار گرفته است که تاکنون 250 سالن چندمنظوره به کمک شهرداری ها و وزارت مسکن و شهرسازی احداث شده است.
معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور کاربری های این سالن چند منظوره را انجام فعالیت های ورزشی بانوان و اسکان مردم در مواقع بحران برشمرد و یادآور شد احداث این طرح برای تمام شهرستان ها بسیار ضروری است.
انتهی پیام/ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.