نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: چالش های موجود در کشور نتیجه سیاست های غلط اقتصادی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حسین مقصودی در هشتمین همایش صنعت و معدن سبزوار افزود: امروز باید قبول کنیم که درصد قابل توجهی از مشکلات بوجود آمده از جمله آمار بالای بیکاری که در پی آن روزانه تعداد زیادی از شاغلین حوزه صنعت و تولید کار خود را از دست می دهند وجود یکسری قوانین و سیاست های غلط و بیماری زاست.

وی اظهار کرد:اگر امروز پول از سمت صنعت خارج و به سمت سپرده گذاری در بانک ها و موسسات مالی و پدیده های کاذب سوق پیدا کرد، نتیجه همان سیاست های اشتباه بود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:با اینکه رویکرد دولت فعالسازی واحدهای تولیدی و صنعتی بود متاسفانه حمایت نشد و تعداد زیادی از واحدهای تولیدی رو به تعطیلی رود.

وی گفت: از حدود سال ۱۳۲۰ دولت ها تصمیم گرفتند تا برای حرکت به سمت پیشرفت صنعتگری و کارآفرینی برنامه زمانبندی شده ای را طراحی کنند.

مقصودی با ابراز گلایه از اینکه متاسفانه جلساتی که برای رفع موانع تولید برگزار می شود خروجی ندارد، گفت: یکی از مهمترین مشکلات صنعتگران ما تسهیلات با بهره بانکی بالاست، ما از واقعیت ها فاصله گرفته ایم این ایراد متوجه دولت نیست بلکه مشکل سیاست های اشتباهی است که چندین سال تحت عنوان تورم قوانین روی هم انباشته شده اند.

وی علت اصلی بروز آسیب های اجتماعی طلاق مهاجرت ها حاشیه نشینی و بحران مدیریتی را در بخش صنعت بیان کرد و گفت: ضعف در این حوزه تمام بخش های جامعه را تحت شعاع خود قرار می دهد که به عنوان یک آسیب باید مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در گفتمان ها به فکر حل مشکلات باشیم، افزود: طی گزارشی که از مشهد اعلام شد، طی دو هفته اخیر بیش از یک هزار نفر با ۱۵ سال سابقه کار برای بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند که این نشان دهنده بحران مدیریتی و خطرناک شدن آینده است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل در واحدهای صنعتی بسیار زیاد است، اظهار کرد: نرم استاندارد در جهان بابت پرداخت بهره بانکی ۳ درصد از تولید یک واحد است در صورتی که کابل خوردو سبزوار ۱۳ درصد از کل تولید خود را صرف پرداخت بهره بانکی می کند.

مقصودی اضافه کرد: سال قبل با حضور معاون وزیر زمینی در داورزن برای ایجاد شهرک صنعتی کلنگ زنی شد که امروز بعد از یکسال هیچ پیشرفتی ندارد.

وی افزود: هفته گذشته در حضور شهردار و شورای شهر داورزن تماسی با خانم علیرضایی مدیر کل صنعت و معدن استان ویژه این پروژه برقرار شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:کاهش تورم ۹ درصدی از افتخارات دولت یازدهم است که باید مطابق آن بهره های بانکی نیز به ۹ درصد برای بخش صنعت برسد نه اینکه صنعتگران ما زیر بار بهره های بانکی مجبور به تعطیلی واحدهای خود کنند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.