ارومیه؛

سرمایه‌گذاری های میلیاردی در پروژه‌های اوقاف آذربایجان‌غربی

معاون اقتصادی و بهره‌برداری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌غربی گفت: حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌های در حال اجرای اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به بیش از ۱۲۰ میلیارد رسیده و اجرای آنها بهره‌برداری و عواید موقوفات را افزایش چشمگیری می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، آیت محمدی با اشاره به اینکه به منظور سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های موقوفات، پروژه‌های حاج عبدالکریم شهرستان خوی که از 55 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، تا آخر سال به پایان می‌رسد اظهار داشت: این پروژه با زیربنای دو هزار و 160 متر مربع مشتمل بر شش واحد تجاری، پارکینگ و 10 واحد مسکونی است.

معاون اقتصادی و بهره‌برداری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از سوی دیگر پروژه حاج عزیز پریخانی شهرستان مهاباد در خرداد امسال توسط بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان با مشارکت بخش خصوصی به پایان رسیده و با زیربنای یک هزار و 310 متر مربع به صورت هشت واحد مسکونی در عرض 20 ماه اجرا و امید است پس از عید فطر افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

محمدی با اشاره به اینکه موقوفه قاسم مهتدی شهرستان بوکان نیز با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است بیان کرد: این پروژه به صورت هشت واحد مسکونی با زیربنای یک هزار و 680 متر مربع بوده که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: پروژه مسجد سیدجمال‌الدین شهرستان بوکان نیز از اوایل امسال آغاز و مرحله پایه‌ریزی آن به پایان رسیده و براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته این پروژه در سال 95 به پایان می‌رسد.

محمدی افزود: علاوه بر آن، این پروژه به صورت تجاری و خدماتی با زیربنای 808 متر مربع توسط بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان با مشارکت بخش خصوصی در حال اجرا است.

معاون اقتصادی و بهره‌برداری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌غربی افزود: سه پروژه نیز از موقوفات حاج عبدالله ارومیه و دو پروژه از موقوفه لطیفه غفارزادگان در شهرستان خوی در حال امکان‌سنجی و تهیه طرح توجیه اقتصادی برای اجرا در حال آماده‌سازی هستند.

محمدی حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌های در حال اجرای اداره کل اوقاف و امور خیریه استان را بیش از 120 میلیارد ریال دانست و بیان کرد: اجرای آنها بهره‌برداری و عواید موقوفات را افزایش چشمگیری می‌دهد.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر علاوه بر سرمایه‌گذاری در بخش عمرانی، در حوزه معادن نیز قراردادی با بنیاد توسعه عمران موقوفات استان در زمینه معدن سنگ آهن شهرستان بوکان منعقد شده که در حال امکان‌سنجی و اخذ مجوزات آن هستیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.