بیش از 40 هکتار از مراتع و جارهای روستاهای قاطانقور، برده نخشینه وکیوه ره ش بوکان در آتش سوخت .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مسئول روابط عمومی آتش نشانی بوکان گفت: روز جمعه در 3 آتش سوزی مختلف که بیش از 40 هکتار از مراتع و جارهای روستاهای قاطانقور، برده نخشینه و کیوه ره ش را در بر گرفته بود توسط آتش نشانان بوکان مهار شد

ظاهر فیضه گفت: در پی تماس مردمی و درخواست کمک مبنی بر آتش گرفتن کوه های صعب البور منطقه روستای قاطانقور بلافاصله دو خودرو آبرسان به همراه 6 آتش نشان به محل مذکور اعزام شدند.

وی افزود: نهایتاً پس از ساعت ها تلاش، آتش نشانان و نیروهای مردمی آتش مراتع منطقه را مهار کردند.

فیضه ادامه داد: همزمان اعلام شد که در شهرک پردیس مراتع خشک مجاور گندم زار ها به آتش کشیده شده اند و احتمال سرایت به گندم زار ها میرود که فوراً یک خودرو آبرسان به همراه 2 آتش نشان به محل اعزام که خوشبختانه حریق را بلافاصله مهار کرده و از سرایت به گندم ها جلوگیری کردند.

مسئول روابط عمومی آتش نشانی بوکان تصریح کرد: همچنین همزمان با عملیات های فوق اعلام شد که تفرجگاه کیوه ره ش نیز به آتش کشیده شده که مجددا دو خودرو آبرسان به همراه 4 آتش نشان نیز به کوه سیاه اعزام شد.

وی افزود: خوشبختانه حریق توسط آتش نشانان داوطلب اعزامی و نیروهای مردمی مهار گشته و از سرایت به درختان و گل های زیبای این تفرجگاه جلوگیری بعمل آورده شده بود.

وی عنوان کرد: همچنین بنا به درخواست کمک از سوی آتش نشانی شهرستان سقز نیروهای این سازمان نیز به روستای کوچک علیا جهت اطفا حریق نزدیک به 3 هکتار از گندم زارهای منطقه مذکور اعزام گشتند که خوشبختانه فورا با کمک نیروهای آتش نشانی های سقز و سراب و مردم منطقه مانع از پیشروی بیشتر آتش در گندم زار ها شدند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.