جوان کارآفرین 23 ساله دامغانی که نشان داد خواستن توانستن است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ امیر خدابنده لو یکی از جوانان کارآفرینان دامغانی است که ما تصمیم گرفتیم تا از این جوان و شغل او گزارشی را منتشر کنیم . 

1 – خودتون رو معرفی کنید ؟ امیر خدابنده لو ، 23 ساله و ساکن شهرستان دامغان هستم.

2 - کار احداث گلخانه را در چه سالی و با چه سرمایه ای آغاز کردید؟ کار احداث گل خانه را در سال 1387 با سرمایه ای بسیار اندک در اتاق خود شروع کردم ، در ابتدا فقط تعداد 50 گل داشتم که هدفم از این کار پرورش گل و فروش به اقوام و نزدیکان و کسب درآمد بود.

کارآفرینی جوان دامغانی و پرورش گلهای گلخانه ای

3 - به چه علت گل کاری را شروع کردید؟ به علت علاقه شدید به گل و گیاه ابتدا از آن ها نگهداری  می کردم اما با گذشت زمان به فکر کسب درآمد افتادم و کار خود را گسترش دادم .
4 - در مورد کارتون  توضیح بدید ؟ اکنون پس از گذشت 8 سال و پس از تحمل سختی ها و شیرینی های کار در روستای علی آباد واقع در 10 کیلومتری دامغان- سمنان در گلخانه ای با مدیریت تک نفره و کمک و حمایت دیگران مشغول فعالیت می باشم که امروز بیش از 750 نوع گل، درختچه، انواع گلدان های کاکتوس، تزئینی و آپارتمانی را در این گلخانه پرورش می دهم .
5 - آیا برای کار دوره یا کلاس خاصی را گذراندید؟ برای به دست آوردن مهارت چندین مرحله از دوستان و آشنایان درخواست نمودم تا قلمه زنی را برایم انجام دهند که پس از گذشت زمان خود به صورت تجربی و با مطالعه کتاب هایی در این خصوص این کار را آموختم .


کارآفرینی جوان دامغانی و پرورش گلهای گلخانه ای

کارآفرینی جوان دامغانی و پرورش گلهای گلخانه ای
6 - چی شد به فکر افتادید که کارتون رو گسترش بدید؟ پس از مدتی مشتری ها علاوه بر اقوام و نزدیکان به غریبه ها نیز ارتقا یافت به صورتی که افرادی ناشناس برای بازدید و خرید گل به منزل ما می آمدند که فضای اطاق را مناسب ندیدم و گلخانه کوچکی را در حیاط خانه ساخته و تعداد گل ها را به 100 گلدان ارتقاء دادم . در سال 90 از منزل به گلخانه کوچکی در فنی و حرفه ای رفتم و در آنجا به کار خود ادامه دادم اما با توجه به کمبود فضا و شلوغی پس از یک سال به محل فعلی (روستای علی آباد) تغییر مکان دادم. روز به روز کار خود را گسترش دادم و بر تعداد مشتری های گل و گیاه افزوده می شد که مشتریان و افراد علاقمند با توجه به انتقال مکان باز هم برای خرید و بازدید از گلخانه به روستای علی آباد می آمدند .
7 - آیا در این کار با مشکلاتی مواجه شدید؟ در سال 93 به دلیل سرمازدگی گلخانه دچار آسیب شد که با ضرر بیش از 20 میلیون تومانی تعداد بسیاری از انواع گل و درختچه از بین رفت اما به سبب علاقه خود را ناامید ندیدم و با تعداد باقیمانده کار خود را ادامه دادم .

کارآفرینی جوان دامغانی و پرورش گلهای گلخانه ای

8 - آیا توصیه ای به جوانان هم سن و سال خود دارید؟ از جوانان می خواهم که به گلخانه بیایند و بازدید کنند، افکار خود را روی هم ریخته و با استفاده از تجربه دیگران و بزرگترها به فکر پیدا کردن شغل و کارآفرینی باشند، همان گونه که من پس از فراگرفتن این حرفه امروز با مدیریت 1 نفره و درآمدی خوب کار خود را انجام می دهم .
انتهای پیام / ن

برچسب ها: گلخانه ، دامغان ، سین جیم ، جوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.