کارگاه آموزشی با نام «از ایده تا ساختار داستان» با همکاری انجمن قلم شهرزاد اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری اهواز را برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی ربی تدریس در این کارگاه را که از روز پنج‌شنبه 10 تیر آغاز و تا روز دوشنبه 14 تیر (مقارن با روز بزرگداشت قلم) ادامه خواهد داشت به عهده دارد.

این نخستین کارگاه، از سلسله برنامه‌های آموزشی انجمن قلم شهرزاد در تابستان سال جاری است.

مهدی ربی متولد 1359 در اهواز است.

وی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشکده هنر و معماری و دانشجوی دکترای فلسفه هنر در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران است. مهدی ربی مدرس داستان‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی در دانشکده‌های هنر و معماری و سینما تئاتر تهران است. او برای کتاب «آن گوشه دنج سمت چپ» در سال ۱۳۸۶ برگزیده جایزه ادبی روزی روزگاری و برنده جایزه منتقدین مطبوعات ایران شد و برای مجموعه داستانش با نام «برو ولگردی کن رفیق» در سال ۱۳۸۸ برنده نهایی جایزه ادبی منتقدان و نویسندگان مطبوعات گردید.

مهدی ربی طی این سال‌ها داور جوایز ادبی متعددی بوده است. جایزه ادبی گلشیری، جشنواره چراغ مطالعه، جایزه ادبی بوشهر، جشنواره داستان شاهوار، جشنواره ادبیات داستانی خوزستان، جایزه ادبی اهواز و... از این جمله‌اند.

به ‌تازگی ترجمه‌ ایتالیایی مجموعه داستان «آن گوشه‌ دنج سمت چپ» نوشته‌ مهدی ربی در انتشارات  ponte33ایتالیا منتشر شده ‌است.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.