شکل گیری انقلاب اسلامی ایران، عرصه را بر اسرائیل تنگ کرد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: شکل گیری انقلاب اسلامی ایران و نامگذاری روز قدس توسط امام خمینی(ره) عرصه را بر رژیم جعلی اسرائیل تنگ کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، شامگاه جمعه در دیدار جمعی از روحانیون، علما و مشایخ اهل سنت، گفت: حضور و گردهمایی‌های علمای طرایق عرفانی، نشان دهنده وحدت و برادری و یکدلی است.

وی افزود: برگزاری چنین نشست‌هایی علاوه بر برکات معنوی، برکات وحدت بخشی دارد و موجب می‌شود علما و روحانیون بیشتر به وظیفه اصلی و اساسی خود که همانا پاسداری و نگهبانی از دین و انتقال معارف دینی به نسل آینده است آگاه شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: اسلام یک دین جهانی است علما و روحانیون نیز وظیفه‌ای خطیر بر عهده دارند که باید برای نجات همه بشریت از گمراهی تلاش کنند.

وی افزود: مطرح شدن دین در عرصه جهانی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است و علما و روحانیون نباید به دشمنان اجازه سوء استفاده از دین را بدهند.

آیت الله حسینی شاهرودی تصریح کرد: اجرای دین و عملی کردن آن در همه عرصه‌های زندگی بشری از مهمترین برکات و ثمرات و خدمات انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمنان بهترین و موثرترین راه مقابله با قدرگیری مسلمانان را در ایجاد اختلاف و چنددستگی دانستند و شروع به تربیت گروه‌های تروریستی و تکفیری کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: تشکیل کشور جعلی اسرائیل از مهمترین اهداف دشمنان برای تسلط بر کشورهای اسلامی بود و اسرائیل نیز با شعار از نیل تا فرات لطمات فراوان و خسارات جبران ناپذیری به دنیای اسلام وارد کرد.

وی خاطرنشان کرد: رژیم سفاک اسرائیل در مدت ۳۰ سالی که از تشکیل آن می‌گذشت تمام تلاش خود را برای تسط بر سرزمین‌های اشغالی انجام داد و به هر روش غیرانسانی و ظالمانه‌ای متوسل شد اما شکل گیری انقلاب اسلامی ایران و نامگذاری روز قدس توسط امام خمینی(ره) عرصه را بر این رژیم جعلی تنگ کرد.

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه علما اسوه حسنه هستند، افزود: ایستادگی در مقابل توطئه‌ها و دسیسه‌های استعمار و تربیت طلاب هم طراز انقلاب از مهمترین وظایف علما و روحانیون برای ایجاد وحدت و همگرایی در جهان اسلام است.

وی در ادامه سخنان خود، به جایگاه امام شافعی(رض) اشاره کرد و افزود: ابعاد مختلف زندگی امام شافعی باید به همه شناسانده شود که از این طریق خطر گرایش جوانان به تفکرات انحرافی کمتر شود.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این برهه زمانی حساس که دشمنان اسلام با همه توان و امکانات در پی نابود کردن مسلمانان هستند مسئولیت و وظیفه علما و روحانیون از همه اعصار گذشته سنگین‌تر است.

وی اضافه کرد: آشنایی و مطرح کردن عرفان و معنویت و آموزش آن به عامه مردم خصوصا نسل جوان از رسالت‌های مهم علما و روحانیون که مبلغان دین مبین اسلام هستند می‌باشد.

آیت الله حسینی شاهرودی گفت: شناخت افکار امام شافعی بهترین شیوه برای نشان دادن پوچ و بی محتوا بودن تفکرات گروه‌های تکفیری است.

وی به برگزاری پیش کنگره امام شافعی در داخل و خارج از کشور و افتتاح زیرساخت‌های عمرانی برای تسهیل تحصیل علوم و معارف دینی و فقهی در رشته‌های مختلف اشاره کرد و افزود: ساخت کتابخانه عظیم امام خامنه‌ای، مجتمع علمی پژوهشی امام شافعی، دارالقرآن سنندج و مدارس علوم دینی خواهران و برادران در استان زمینه را برای تحصیل در رشته‌های معارف دینی و فقه شافعی برای علاقه مندان فراهم کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: همه مسلمانان وظیفه دارند چهارچوب‌های فقهی مذاهب خود را بشناسند و از آن در برابر تفکرات انحرافی دفاع کنند.

انتهای پیام/م - س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.