با حضور به موقع نیروهای عملیات آتش نشانی، شعله های سرکش آتش که انبار ظروف یکبار مصرف را در شهرک صنعتی در بر گرفته بود مهار و خاموش شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، در پی تماس شهروندان با سامانه 125، مبنی بر مشاهده دود و آتش از انبار ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف، ستاد فرماندهی آتش نشانی شاهرود ساعت 13:10، زنگ ایستگاه های 4، 2و 1 را به همراه یک دستگاه خودرو حامل دستگاه های تنفسی به محل حادثه در شهرک صنعتی  اعزام کرد.

آتش در انبار ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف در شاهرود+تصاویر

علیرضا محمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی که در دقایق اولیه حادثه در محل حضور داشت افزود :این آتش سوزی، یک انبار 300 متری مملو از ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف به علت نامعلوم طعمه شعله های آتش شده و دود غلیظ و زیادی ازاین انبار زبانه می کشید.

وی با بیان اینکه گستردگی آتش در این حادثه بسیار زیاد بود اظهار کرد: برهمین اساس آتش نشانان به همراه 10خودروی پشتیبانی از جمله خودروی تنفسی، تانکر آب، کف با همراهی 30نیروهای امدادی عملیات اطفا حریق و امدادرسانی به مصدومان احتمالی حادثه را آغاز کردند.

در این حادثه، نیروهای عملیات سه ایستگاه آتش نشانی با 30آتش نشان با استفاده از دستگاه های تنفسی و تجهیزات خاموش کننده به سوی شعله های سرکش آتش هجوم برده و با توجه با حجم زیاد آتش بعد از ساعتها تلاش   آن را مهار و خاموش کردند.

آتش در انبار ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف در شاهرود+تصاویر

در این انبار به علت وجود حجم زیاد ظروف پلاستیکی و اشتعال زا بودن آنها، گسترش آتش سوزی به سرعت رخ داده و در حال سرایت به انبارهای مجاور بود که خوشبختانه حضور به موقع و تلاش بی وقفه  اتش نشانان با از خودگذشتگی مثال زدنی در ماه رمضان اجازه سرایت به سوله های مجاور را ندادند از گسترش آن جلوگیری کرد.

گفتنی است در این حادثه تعدادی از آتش نشانان دچار مشکلات تنفسی و گرمازدگی شدند که توسط اورژانس مداوا شدند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه هیچ مصدومی نداشت گفت: کارشناسان سازمان آتش نشانی پس از عملیات لکه گیری و ایمن سازی کامل محل حادثه، کار کارشناسی بررسی علت وقوع آتش را آغاز می کنند.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.