چهارمین همایش بزرگداشت مولانا صائب تبریزی، شاعر بلند آوازه سبک اصفهانی، در پژوهشکده صائب و با حضور اهالی شعر و ادب برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام امیر ارزانی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در مراسم بزرگداشت این شاعر ایرانی، با اشاره به خصایص اخلاقی صائب تبریزی اظهار داشت: قرن‌هاست چراغ شعر و ادب، قلمرو جان‌ودل را روشن نگاه داشته و در جان‌بخشی به میراث معنوی خودنمایی می‌کند؛ این ویژگی ممتاز خاص سخن‌آفرینانی است که به نام شاعر از آن‌ها یاد می‌کنیم.

وی افزود: در طول تاریخ شعر سرایی جریان ماندگاری را در تکریم شخصیت حیات بشر به وجود آورده است و بسیاری از نکته‌ها با لعاب شعر، رنگ جاودانی به خود گرفته‌اند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان درباره تأثیرگذاری شعر سرایی بر افکار عمومی گفت: کاروان شعر سرزمین ایران در طول تاریخ جریان ساز بوده است و در هر نسلی شاعران با تبحر شعری خود حیاتی دگرگون به جامعه بخشیده‌اند؛ سروده‌های آن‌ها از درک و فهم سرچشمه می‌گیرد و به همین دلیل عبرت‌های فراوانی را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: به مدد طبع شاعری صائب تبریزی، وی را خالق سبک اصفهانی یا هندی نامیده‌اند؛ شاعری که هرچند در تبریز زاده شده است اما مراحل رشد نمو خود را در اصفهان گذرانده است و به‌روشنی از زندگی خویش در اصفهان یاد می‌کند.

ارزانی با اشاره به عناصر اشعار صائب تبریزی افزود: میرزا محمدعلی صائب تبریزی از بارزترین شاعران آغاز شعر فارسی است و یکی از شاخص‌های ادبی زمان خود است؛ به همین دلیل توجه شاعران بعد از خود را جلب کرده است به‌طوری‌که بسیاری از مضمون‌هایش در اشعار شاعران هم‌عصر وی دیده می‌شود .




انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.