برخی منابع از کریستی و گینگریچ به عنوان گزینه های احتمالی برای عنوان معاونت ریاست جمهوری ترامپ نام برده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی ان ان، برخی منابع، روز پنج شنبه تایید کرده اند که کریس کریستی فرماندار نیوجرسی و نیوت گینگریچ رئیس سابق مجلس در بین گزینه های احتمالی برای عنوان معاونت ریاست جمهوری دونالد ترامپ، نامزد نهایی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری، خواهند بود.

به گزارش مقامات آگاه، کریستی که قبلا رقیب ترامپ نیز بوده اما اکنون مدافع سرسخت وی است، مدارک رسمی مورد نیاز برای روند تحقیق را دریافت کرده است. مشاور ترامپ اعلام کرد گینگریچ «نامزد جدی تصدی» پست معاونت رئیس جمهوری خواهد بود.
ترامپ اعلام کرده که در گردهمایی ملی جمهوری خواهان در ماه جولای که در کلیولند برگزار خواهد شد، نامزد تصدی پست معاون رئیس جمهور را اعلام خواهد کرد. 

ترامپ با انتصاب کریستی یا گینگریچ، تمایل خود به داشتن فردی با تجربه سیاسی که بتواند دستور کار قانون گذاری وی در کنگره را پش ببرد برآورده خواهد کرد. 
بعد از این که روزنامه نیویورک تایمز خبر از نامزدی کریستی داد، روز پنج شنبه نیز واشنگتن پست خبر از نامزدی گینگریچ، به همراه جف سشنز نماینده آلاباما، و باب کورکر نماینده تنسی به عنوان گزینه های نهایی داد؛ اما یک منبع بسیار نزدیک به کارزار انتخاباتی ترامپ گفت که گزارش های مربوط به این پست، نادرست است. این منبع افزود که ممکن است نامزد مورد نظر، همه را غافلگیر کند. 

به گفته منابع آگاه، ترامپ و کریستی با وجود رقابت قبلی، اکنون به هم بسیار نزدیک هستند و علاوه بر این که کریستی در برابر انتقادها از ترامپ حمایت می کند، مشاور پنهانی وی نیز به شمار می رود. 
ترامپ تاکنون به صورت مشخص بیان نکرده است که کدام فرد مد نظر او برای انتصاب این پست است. 

گینگریچ نیز جزو کسانی بوده است که تا کنون بارها از ترامپ دفاع کرده است. وی روز یکشنبه از این گمانه زنی ها اظهار بی اطلاعی کرده و گفته کسی در این خصوص با وی تماس نگرفته است. با این حال برخی معتقدند چون گینگریچ بعد از حمله لفظی ترامپ در خصوص پرونده دانشگاهش به قاضی دادگاه فدرال از ترامپ انتقاد کرده و گفتار وی را «کاملا غیر قابل قبول» خوانده، شانس کمتری برای تصدی پست معاونت ریاست جمهوری ترامپ را دارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۱ تير ۱۳۹۵
مقدمات سرسپردگی به اسراییل
آخرین اخبار