رئيس پليس فتا كرمان گفت:كاربران شبكه های اجتماعی مراقب آگهی های استخدامی دروغين که در شبکه های اجتماعی رواج پيدا کرده است، باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنابراعلام پایگاه خبری پلیس سرهنگ كامبيز اسماعيلي افزود: برخي افراد سودجو در فضاي مجازي از مشکلات موجود در جامعه سوءاستفاده مي‌کنند و با استفاده از کلمات و جملات فريبنده همچون استخدام فوري سعي مي کنند هموطنان عزيز را به سمت هدف خود هدايت کنند.

وي خاطر نشان کرد : يکي از مواردي که در حال حاضر به راحتي مي تواند بر احساسات کاربران فضاي مجازي تاثير بگذارد، موضوع اشتغال است که بسيار مورد توجه جوانان است.

اسماعيلي اظهار کرد: اين سايت ها با ارسال مطالب جذاب از کاربران خود درخواست مي کنند، ابتدا رزومه اي از فعاليت هاي خود را براي آن شرکت ارسال کنند که پس از چند روز با برقراري تماس از طرف شرکت مبني بر اينکه رزومه شما مورد قبول شرکت واقع شده است خواستار واريز کردن مبلغي پول به حساب شرکت مي شوند.

وي تأكيد كرد : همه سايت هايي که در اين حوزه فعاليت مي کنند بايد از وزارت کار مجوز داشته باشند و همچنين تمامي اين سايت‌ها بايد در پايگاه ساماندهي به ثبت رسيده باشند، بنابراين پيش از انجام هر گونه فعاليت اينترنتي از معتبر بودن سايت مورد نظر اطمينان حاصل کنيد.

رئيس پليس فتا كرمان در پايان گفت: مراجعه به سايت هايي با پسوندir. تا حدود زيادي در زمينه جلوگيري از وقوع جرم و کشف آن موثر است،لذا هموطنان عزيز مي توانند ليست سايت هاي ثبت شده در پايگاه ساماندهي را در سايتsamandehi.irمشاهده کنند و تا پيش از اطمينان کامل از قانوني بودن فعاليت سايت، هيچ گونه مبلغي را به حساب هاي درخواست شده واريز نکنند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: وعده ، استخدام ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.