افشای حقایقی تکان دهنده از تصادف دو دستگاه اتوبوس حامل سربازان و اشتباهات فاحش سازمان سنجش و آموزش پزشکی، از جمله وقایع خبرساز وزارت بهداشت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افشای حقایقی تکان دهنده از تصادف دو دستگاه اتوبوس حامل سربازان و اشتباهات فاحش سازمان سنجش و آموزش پزشکی، از جمله وقایع خبرساز وزارت بهداشت در هفته گذشته است.

اتوبوس سربازان، مسافر و اجناس قاچاق حمل می‌کرد
قائم مقام وزیر بهداشت پس از بازدبد از بیمارستان های شیراز و مصدومین حادثه نی ریز،  با اشاره به اينكه بازگويي حرف هايش اعتراضاتی در پي دارد، گفت: اتوبوسي كه ١٩ كشته در پي داشته است، به جاي ٤٠ نفر، ٤٥ نفر مسافر سوار كرده و ٨ نفر نيز مسافر قاچاق در باك و صندوق اتوبوس جای داده است.

حريرچي افزود: بعد از افطار كردن سربازان، سه بار اتومبيل هاي مختلف با مشخصاتي که اكنون مشخص است، اتوبوس را نگه داشته و جنس قاچاق وارد اتوبوس كرده اند. سيگار و انبه حداقل اين اجناس گزارش شده است.

خبر استیضاح وزیر بهداشت تکذیب شد
رضایی عضو مجمع نمایندگان استان فارس در واکنش به خبری به نقل از وی که مبنی بر احتمال استیضاح وزیر بهداشت به علت واقعه اخیر در فضای مجازی منتشر شد، گفت: ما قصد استيضاح وزير بهداشت را نداريم.

راه‌اندازی اولین مرکز جامع اهدای پلاکت و پلاسما در کشور
بشیر حاج‌بیگی سخنگو و مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون کشور گفت: خوشبختانه امسال میزان مراجعه مردم در ماه مبارک رمضان به مراکز انتقال خون به طور چشمگیری افزایش  یافته به طوری که در 10 روز اول ماه مبارک رمضان 52 هزار واحد و تا نوزدهم ماه مبارک حدود 99  هزار واحد خون در کشور اهدا شده است.

حاج‌بیگی با اشاره به اینکه اولین مرکز جامع اهدای پلاکت و  پلاسما در کشور در پایگاه خون وصال راه‌اندازی شده، عنوان کرد: افراد با  مراجعه به این پایگاه به طور داوطلب می‌توانند علاوه بر اهدای خون اهدای پلاکت یا پلاسما داشته باشند همچنین قرار است در آینده نزدیک امکان اهدای سلول‌های بنیادی در این مرکز ایجاد شود.

کارنامه ارشد وزارت بهداشت بازبینی می‌شود
محمد باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص جزییات وضعیت اعلام نتایج داوطلبان کارشناسی ارشد وزارت بهداشت گفت: به دنبال اعتراض های مکرر داوطلبان بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد، تصمیم بر آن شد تا مهلت انتخاب رشته تمدید شود هم چنین کارنامه داوطلبان شرکت کننده در گروه علوم آزمایشگاهی بازبینی و جلسه بازنگری نتایج تشکیل می شود.

تمهیدات اورژانس تهران در روز قدس اعلام شد
حسن عباسی درباره تمهیدات اورژانس در پایتخت جهت مراسم روز قدس گفت: در مراسم یوم الله روز قدس تعداد شش دستگاه آمبولانس به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه خودروی فرماندهی از صبح جمعه در محل‌های راهپیمایی مستقر می‌شوند.

وی همچنین اظهار کرد: علاوه بر این در مراسم روز قدس حدود ۳۰ نفر پرسنل اعم از پزشک، پرستار و تکنسین فوریت‌های پزشکی از ساعت ۹:۳۰ صبح روز جمعه ۱۱ تیر ماه در محل‌های تعیین شده راهپیمایی مستقر شده و خدمات امدادی - درمانی خود را به هموطنان عزیز ارائه می‌کند.

توزیع و فروش گوشت‌های آلوده به تب برفکی
داراب عبدالهی معاون دفتر بهداشت و مدیر بیماری های دامی گفت: محیط بانان شهر آمل پس از هماهنگی با دادستان و مجوز قضایی به همراه ماموران پلیس اطلاعات این شهرستان به بازرسی از منزلی پرداختند که در آن عده ای مشغول به ذبح غیرقانونی بودند.

وی ادامه داد: 11 لاشه گوسفند که به صورت غیر مجاز ذبح شده از این مکان کشف، ضبط و عاملان فروش گوشت های آلوده دستگیر شدند.

معاون دفتر بهداشت و مدیر بیماری های دامی یاد آورشد: با تایید وجود تب برفکی در این لاشه های غیر مجاز این منزل به دستور مقامات انتظامی پلمب شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۱ تير ۱۳۹۵
حقوق معاون وزیر بهداشت و روسای بیمارستان ها چقدر است?
آخرین اخبار