معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان از دستگيري سه باند توزيع مواد افيوني و پلمپ سه منزلي كه در آن خريد وفروش مواد مخدر صورت مي گرفت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ" جهانگير كريمي" به مناسبت هفته جهاني مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: يكي از اولويت هاي اصلي پليس اصفهان مقابله با باندهای و شبكه های مافيايی قاچاق مواد مخدر و همچنين مقابله جدي و قاطعانه با توزيع كنندگان خرد در محلات است.

وي افزود: پليس استان در زمينه مقابله با باندهاي قاچاق مواد مخدر تا حدودي موفق بوده و توانسته در سال گذشته نزديك به 40 تن انواع مواد مخدر را كشف و بيش از 150 باند قاچاق را منهدم كند و در سه ماهه امسال نيز ميزان كشفيات مواد مخدر استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزايش داشته و امسال در راه مبارزه ، يك شهيد را نيز تقديم نظام مقدس جمهوري اسلامي كرد.

اين مقام مسئول به اقدامات صورت گرفته در زمينه مقابله با توزيع مواد مخدر در سطح محلات اشاره كرد و اظهار داشت: وقتي يك نفر منزل خود را به پاتوق معتادان تبديل مي كند و در آن خريد و فروش مواد مخدر راه مي اندازد قطعاً آسيب ها و جرايم در آن محله نيز افزايش پيدايافته و باعث رنجش و ناراحتي ساكنان مي شود كه در اين زمينه پليس پيشنهاد پلمپ اين گونه منازل را به دستگاه قضايي داد و با موافقت دادستان محترم طي سه ماهه امسال سه منزلي كه در آن خريد و فروش مواد مخدر صورت مي گرفت پلمپ شد و با اين كاراز تردد افراد معتاد به آن محله جلوگيري به عمل آمد.

وي افزود: همچنين دراين مدت تعداد 3 باند حرفه اي تهيه و توزيع مواد مخدر در سطح محلات نيز دستگير و به مراجع قضايي تحويل شدند.

سرهنگ كريمي گفت: به منظور ادامه اين روند طرح هاي امنيت محله محور با هدف پاكسازي از وجود معتادان و مواد فروش ها در تمامي محلات 15 گانه شهر اصفهان و شهرستان هايي كه دارايي چنين محلاتي هستند به صورت هفتگي اجرا مي شود.

اين مقام انتظامي بيان داشت: براي ادامه سال 95 نيز برنامه هاي بسيار متنوع و مدوني تهيه شده كه با اجرايي شدن اين برنامه ها اميدواريم بتوانيم امنيت بيشتر را در محلات استانايجاد كنيم .

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان با بيان اينكه براي مقابله با موضوع اعتياد يك راه بيشتر نداريم و آن كاهش تقاضا است گفت: براين كار نيازمند آموزش همگاني گسترده و همه جانبه در سطح جامعه هستيم كه در اين زمينه رسانه ها و خانواده ها نقش بسزايي را مي توانند ايفا كنند.

وي افزود: خانواده ها بايد بدانند بررسي پرونده ها به ما نشان داده 95 درصد افرادي كه معتاد شده اند از شاهراه سيگار و قليان وارد دروازه اعتياد شده اند و بنابر اين آنها نبايد قبح مصرف قليان و سيگار را در خانواده و در بين فرزندان نوجوان خود كه در سن بلوغ و رشد هستند بشكنند.

اين مقام انتظامي بيان داشت: پليس آماده توزيع گزارش هاي مردمي در خصوص توزيع مواد مخدر در سطح محلات از طريق شماره تلفن 110 و همچنين شماره تلفن 197 است و مطمئن باشند كه اطلاعات آنها محرمانه نگهداري مي شود و با اين كار خود مي توانند در امنيت محله و شهر خود سهيم شده و جامعه عاري از اعتياد را رقم بزنند و به سلامت بيشتر خود و خانواده هايشان كمك كنند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.