عضو بنیاد ملی نخبگان گفت: این بنیاد از طرح های اشتغال زایی دانشگاهیان با هدف افزایش بازار کار حمایت ویژه ای می کند.

محمدشایعی عضو بنیاد نخبگان در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اشتغال زایی دانشگاهیان اظهار داشت: در سال های اخیر بنیاد نخبگان با حمایت‌های مناسب و ارائه تسهیلات حمایتی از فعالان و متقاضیان عرصه کارآفرینی توانسته موج قابل اعتنایی را در فضای دانشگاه ایجاد؛ و انگیزه دانشجویان را دوچندان کتد.

وی ادامه داد: دانشگاه در هنگام ثبت‌نام از فرد تعهد حضور تمام‌وقت می‌گیرد در حالی که خود را در قبال تأمین مخارج و هزینه‌های او متعهد نمی‌داند. از سوی دیگر دانشجوی مقطع دکتری در سنی است که باید درآمد و استقلال مالی داشته باشد.

عضو بنیاد نخبگان در خصوص امکانات آزمایشگاهی گفت: در این حوزه، رشته برق با چالش و مشکل بزرگی روبه‌رو نیست و تقریباً امکانات تجهیزات خوبی در دانشگاه وجود دارد. از سوی دیگر بسیاری از موضوعات تعریف‌شده برای دانشجویان نظری است. در رشته‌های دیگر مانند هوافضا و مکانیک اما امکانات نقش مهمی در بهبود پژوهش دارد.

وی برگزاری کارگاه‌ و کلاس‌های مهارت‌آموزی و توان‌افزایی را پیش‌نیاز موفقیت در عرصه کارآفرینی دانست و افزود : متاسفانه در رشته‌های مهندسی، دانشجو ذهنیتی نسبت به فضای غیرمهندسی و بازارسرمایه ندارد و به نوعی با این فضا بیگانه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار