اهواز؛

وجود 80 لنج غیرفعال در بندر شادگان

ناظر گمرکات خوزستان از وجود ۸۰ لنج غیرفعال در بندر شادگان خبر داد و گفت: کالای برخی از آن ها از طریق ملوانی ترخیص و مابقی نیز باید مجوز تجاری خود را بگیرند، تا کالاهایشان ترخیص شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدرضا جعفری اظهار کرد: ناصری نژاد نماینده شادگان از همان ابتدای آغاز به کار خود پیگیر تعطیلی گمرک در بندر شادگان بود و گفت انتظارات مردم از میزان فعالیت گمرک در این بندر خیلی بیشتر است.

وی افزود: اسکله شادگان چون به عنوان اسکله ای از بندرامام است، به همان شکل مجوز قبلی در حال ادامه فعالیت هستیم. بحث نیرو و چارت هم برای این بندر مطرح بود ولی همه نیروی مورد نیاز را از استان تأمین کردیم.

ناظر گمرکات خوزستان ادامه داد: چارت یکی از گمرکات نفت را به گمرک شادگان انتقال دادیم و در حال حاضر بندر دارای یک چارت مستقل است. اینکه در زمینه واردات دنبال بهانه برای نداشتن چارت باشیم اصلا صحت ندارد بلکه باید امکانات زیرساختی از جمله راه اندازی سامانه ثبت اظهارنامه را در بندر توسعه داد.

جعفری بیان داشت: سال گذشته بحث مشکلات بندر سجافی که مشابه این بندر بود را دنبال کردیم و آن زمان چون مجوز رسمی واردات را نداشتیم، اختلالاتی ایجاد شده بود.

این مقام مسئول اذعان کرد: سازمان گمرک کشور شرط گذاشت که اظهارنامه ها باید در سامانه الکترونیکی ثبت و از مرکز قابل رویت باشد و برای حل این مشکل با همکاری اداره کل بنادر خوزستان زیرساخت ها تأمین و سامانه هم عملیاتی شد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.