شیوه جدید هکرها؛

بدافزارهایی که خود را واتس‌اپ و گوگل‌پلی جا می‌زنند

هکرها بدافزاری ساختند که خود را با نام واتس‌اپ و گوگل‌‌پلی معرفی می‌کند و اطلاعات کارت‌های اعتباری کاربران را سرقت می‌کند.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هکرها شیوه جدیدی برای کسب درآمد پیدا کرده اند. آن ها با ساخت بدافزار هایی مشابه واتس اپ و گوگل پلی به سیستم کاربر نفوذ کرده و اطلاعات بانکی او را به سرقت میبرد.

این بد افزار که کاربران اندوریدی کشور های دانمارک، ایتالیا و آلمان را به دام انداخته، از طریق پیام کوتاه و فیشینگ (کلاهبرداری اینترنتی) کارش را انجام می دهد. هکرها پیام کوتاهی حاوی یک لینک را برای قربانی می‌فرستند و او را تحریک می‌کنند که روی آن کلیک کند. این بد افزار ها که شبیه به واتس اپ و گوگل پلی هستند، پس از دانلود، از کاربران می خواهند تا یک حساب کاربری برای خود ایجاد و اطلاعات حساب بانکی خود را در آن ها وارد کنند. این بدافزار اطلاعات را برای هکر ها ارسال می کند.

پیش از این هکر ها برنامه هایی را طراحی کرده بودند که شبیه به نرم افزار های بانکی بود و با سرقت اطلاعات کاربران، از حساب آن ها دزدی می کردند.

شرکت FireEye، از ماه فوریه متوجه این بدافزار شده است. گسترش این بدافزار از رقابت های انتخاباتی شروع شد. از پیام های تبلیغاتی که برای کاندیدا ارسال می‌شد، حداقل 130 هزار نفر روی لینکی که در آن نرم افزارهای مخرب قرار داشت، کلیک کردند.

لازم به ذکر است؛ این بدافزار  با سرورهایی در عربستان، آلمان، ایتالیا، لتونی و هلند در ارتباط است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار