استاندار قزوین از مشوق مالی به تولید کنندگان و صادرکنندگان مرغ و تخم مرغ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛همتی در جلسه صادرات مرغ و تخم مرغ استان تاکید کرد: اگر میزان صادرات مرغ گوشتی و تخم مرغ استان  به  بیش از 100 میلیون دلار در سال برسد  بابت هر کیلو 200 تا 300 تومان به تولید کنندگان پاداش تشویقی داده می شود.
پاداش تشویقی برای صادر کنندگان مرغ و تخم مرغ
استاندار همچنین گفت: تا پایان سال با ارائه تسهیلات به واحد های مرغ داری باید میزان تولید مرغ گوشتی استان از 53 هزار تن به 103 هزار تن افزایش یابد.

فریدون همتی پیشنهاد کرد: با تشکیل یک کارگروه ، میزان و قیمت مرغ و تخم مرغ برای عرضه به بازار جهانی را برای رقابت بهتر تعیین شود.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان هم در این چلسه با اشاره به اینکه تولید تخم مرغ استان در سال 69 هزار تن است گفت: 13 هزار تن از این میزان در داخل استان مصرف و مابقی به استانهای همجوار و کشورهای عراق ، بحرین و روسیه صادر می شود که می توان این میزان را تا 90 هزار تن افزایش داد.

سید منصور سید جوادی با اشاره به اینکه استان قزوین یکی از قطب های تولید مرغ گوشتی کشور است افزود: ظرفیت تولید 50 هزار تن مرغ گوشتی صادراتی در استان وجود دارد که برای راه اندازی این واحد های تولیدی  75 میلیارد تومان سرمایه لازم است.

سید جوادی اظهار داشت : استان قزوین در سال گذشته 21 هزار تن مرغ گوشتی صادر کرده است و این در حالی است که در سه ماهه اول امسال این رقم به 3 هزار تن کاهش یافته است.

رییس اتحادیه مرغداران گوشتی  هم در این جلسه گفت: استان ظرفیت تولید  و صادرات 20 هزار تن مرغ را در سال دارد  و به طور متوسط به ازای هر کیلو مرغ 2 دلار سود عاید کشور می شود.
حجت افزود : با ارائه تسهیلات به مرغداران می توان این واحد های تولید مرغ گوشتی را تا پایان سال  راه اندازی کرد .

طاهری مدیر کل استاندارد استان هم در این جلسه گفت: برای عرضه کالا در بازار جهانی تنها تولید کافی نیست و باید استاندارد های تولید، بهداشت و حمل و نقل را رعایت کنیم تا به بازار بلند مدت اسیب نزند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.