استاندار سمنان از در نظرگرفتن بیش از 11 هزار میلیارد ریال تسهیلات در سفر رئیس جمهور به استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛  استاندار سمنان گفت : 69 طرح و تفاهم نامه با اعتبار 9 هزار و  270میلیارد ریال در سفر دکتر روحانی به سمنان منعقد شده بود که با رایزنی های مختلف این طرح ها واعتبارات به 71 طرح و تفاهم نامه با 9 هزار و 480 میلیارد ریال افزایش یافت.
خباز تصریح کرد  : برای 71 طرح و تفاهم نامه 9 هزار و 480 میلیارد ریال اعتبار و 2 هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات از سوی دولت تدبیر و امید برای استان سمنان مصوب شده است.
وی افزود : 13 طرح مربوط به عمران شهری و روستایی و زیرساختهای صنعتی، هفت طرح کشاورزی، هشت طرح منابع آب، هفت طرح بهداشت و سلامت، 15 طرح حمل ونقل،هشت طرح علمی، فرهنگی و گردشگری، 2 طرح امور قضایی، 9 طرح ورزش و جوانان و 2 طرح تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
خباز با اشاره به تخصیص 9 هزار و 480 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح ها گفت : مقرر شده است پنج هزار و 450 میلیارد ریال از این اعتبار در سال 95 و چهار هزار و 30 میلیارد ریال در سال 96 به استان سمنان تخصیص یابد.
وی اعتبارات عمرانی تخصیص یافته استان در سال 94 را به میزان 379 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: اختصاص 11 هزار و 800 میلیارد ریال در سفر رئیس جمهوری به سمنان، جهش اعتباری و توسعه ای قابل توجهی برای استان رقم بزند.
خباز افزود : بودجه تملک دارایی استان سمنان برای سال جاری هزار و 80 میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته 45 درصد رشد داشته است.
وی با بیان این که سمنان در بین استان های کشور بیشترین میزان رشد اعتبارات عمرانی را از سوی دولت یازدهم در سال 95 داشته است ، گفت : اعتبارات مربوط به ماده 180 استان سمنان در سال جاری نیز 970 میلیارد ریال است و رشدی 33 درصدی نسبت به سال گذشته دارد.
استاندار سمنان مقابله با رکود را یکی از برنامه های حدی دولت تدبیر و انید دانست که با رونق بخشی به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط هدفگداری شده است.
خباز تصریح کرد : تاکنون هزار و 100 واحد صنعتی استان در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند که شامل 800 واحد کشاورزی و دامپروری و 300 واحد صنعتی و معدنی می شود.
وی با اشاره به بررسی شرایط واحدهای تولیدی ثبت نام شده برای دریافت تسهیلات از سوی تیم چهار نفره ای در استان سمنان افزود: تاکنون 110 واحد تولیدی در استان ارزیابی و تعیین تکلیف شده اند.
وی با اشاره به سقف 30 میلیارد ریالی تسهیلات برای واحدهای دارای مشکل ثبت نام شده در سامانه بهین یاب نیز  افزود: تاکنون ارایه بیش از هزار و 100 میلیارد ریال تسهیلات به بیش از 115 واحد تولیدی استان از این طریق مصوب شده است.
استاندار سمنان گفت : با راه اندازی و رونق مجدد این واحدهای تولیدی در استان پیش بینی می شود 380 شغل ایجاد شود.

انتهای پیام / ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.