رئیس اداره محیط زیست آبادان:زباله سوزی در تالاب بین المللی شادگان را متوقف کنید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان در کارگروه مدیریت پسماند خوزستان گفت: زباله های شهری آبادان در تالاب بین المللی شادگان در مساحت 100 به صورت غیربهداشتی دفع می شود.

سیداحمد موسوی آزادبا اشاره به فاصله 13 کیلومتری محل دفن زباله از شهر آبادان افزود:در اراضی تالابی، زباله ها را به روش سنتی دفن می کنند و می سوزانند به طوری که بسیاری مواقع تا 10 کیلومتر از جاده های آبادان- اهواز یا آبادان- ماهشهر درگیر زباله سوزی و دود ناشی از آن می شود که این موضوع، شکایت های بسیاری را در پی داشته است.

وی  زباله های تولیدی در شهر آبادان را 120 تا 150 تن در روز عنوان کرد و گفت:بر اساس مطالعات مدیریت پسماند این منطقه، دو نقطه برای دفن زباله های آبادان در نظر گرفته شده بود که یکی از این نقاط (روستای مسکوتی) به دلیل درگیری و معارضان محلی از دستور کار خارج شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان افزود:گزینه دوم انتقال زباله های شهری آبادان به مدفن زباله های خرمشهر است که زمینی 80 هکتاری و دارای مجوز محیط زیست است.

موسوی آزاد گفت: مشکل زباله های آبادان از سال 91 و با از کار افتادن دستگاه پردازش زباله شهرداری بیشتر شده و هجوم دوره گردها را در پی داشته است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری آبادان نیز در این نشست، تغییر کاربری 100 هکتار از اراضی تالاب بین المللی شادگان به عنوان مدفن زباله را خواستار شد.

مرجان جوهری پور گفت: با توجه به اینکه 20 سال است که زباله های شهری آبادان در این محل دفن می شود و بسیار آلوده شده، بهتر است که از نقشه تالاب خارج شود.

تالاب بین المللی شادگان با 500 هزار هکتار مساحت، بزرگترین تالاب ثبت شده کشور در کنوانسیون رامسر (رامسر سایت) است.

این تالاب بین المللی دارای سه اکوسیستم آب شیرین، شور و لب شور است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آبادان ، توقف ، تالاب ، شادگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.