وزیر امور خارجه ترکمنستان در سفر به افغانستان از ۳ ولایت «فاریاب»، «جوزجان» و «بلخ» دیدار و درباره چگونگی توسعه و گسترش همکاری‌های دوجانبه با مقامات افغانستان گفت‌وگو کرد.

بازدید وزیر خارجه ترکمنستان از ۳ ولایت شمال افغانستان
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان در راس یک هیات بلندپایه دولتی به منظور بررسی برای تطبیق پروژه‌های اقتصادی،تجاری،اجتماعی و منطقه‌ای،حمل و نقل و ترانزیت کالا از ۳ ولایت شمالی افغانستان بازدید کرد.

مرداف در ولایت فاریاب با «سید انور سادات» والی این ولایت و «شاکر کارگر» نماینده رئیس جمهور در امور کشور‌های مشترک منافع روی آغاز کار احداث خط آهن «ترکمنستان -افغانستان– تاجیکستان» و عبور آن از شمال و همچنان پروژه خط لوله گاز «تاپی» و تمدید خط انتقال برق گفت‌و گو کرد.

وزیر امور خارجه ترکمنستان پس از ولایت فاریاب به ولایت «جوزجان» رفته و با والی این ولایت بر روی امنیت مسیرهای پروژه های یاد شده و همچنان امکانات مسئولان محلی برای همکاری در این پروژه گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه ترکمنستان پس از جوزجان به بلخ سفر کرده و با «عطا محمدنور» سرپرست ولایت بلخ دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری آسیا نوشت: سفر دوره‌ای وزیر خارجه ترکمنستان به ۳ ولایت شمال افغانستان در حالی است که روسای جمهور ترکمنستان و افغانستان در حاشیه نشست سران سازمان شانگهای در تاشکند ازبکستان با یکدیگر دیدار و بر عزم جدی ۲ کشور جهت توسعه و گسترش هر چه بیشتر تعاملات سیاسی، اقتصادی، تجاری، انرژی و حمل‌ و نقل تاکید کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.