مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی‌ امور پژوهشی وزارت علوم از لزوم مشارکت بیشتر پژوهشگاه‌ها در حوزه‌های پژوهش و فناوری خبر داد و گفت: در مجوز مراکز پژوهشی ضعیف تجدیدنظر می شود.

محسن شریفی مدیرکل دفتر سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان شکل‌گیری پژوهشگاه‌ها در کشور را بر اساس ماموریت‌های خاص دانست و گفت: پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی یکی از حلقه‌های تکمیل چرخه تبدیل ایده به محصول و ثروت هستند و معتقد هستیم اگر نقش پژوهشگاه‌ها به درستی تعریف نشود، این چرخه دیرتر تکمیل می شود.

وی افزود: از این رو ما به دنبال مشارکت بیشتر پژوهشگاه‌ها در حوزه‌های پژوهشی و فناوری هستیم.

شریفی با بیان اینکه از پژوهشگاه‌ها خواسته شده تا برای خود یک برنامه راهبردی متناسب با ماموریت‌های تعریف شده، تدوین کنند، بیان کرد: بر اساس این برنامه‌های راهبردی در وزارت علوم هم اقدام به پایش عملکرد آنها در پایان سال می شود.

مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی‌ امور پژوهشی وزارت علوم درمورد محتوای این برنامه‌ها، اظهار داشت: بر اساس این برنامه‌ها، پژوهشگاه‌ها باید دستاوردهای دانشگاه‌ها که در قالب پایان‌نامه‌ها اجرایی می‌شوند را دریافت و آن دسته از تحقیقات که پتانسیل توسعه و تجاری سازی را داشته باشند برای تحقیقات توسعه‌ای و در نهایت تجاری سازی، سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به اجرای فرایند لغو مجوز برای مراکز پژوهشی ضعیف گفت: برنامه ارزیابی و نظارت عملکرد واحدهای پژوهشی دارای مجوز را در دستور کار داریم و در مجوز مراکز پژوهشی که فعالیت آنها کم است یا فعالیت ندارند، تجدید نظر می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار