مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های اروپا با دیدار دو تیم لهستان و پرتغال آغاز می شود.

لهستان – پرتغال/ رونالدو یا لواندوفسکی، کدام یک با جام خداحافظی می کند؟به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان مسابقات یورو 2016 به روزهای حساس خود رسیده و از امشب مرحله یک چهارم نهایی آن آغاز می شود. دیدار پرتغال و لهستان نخستین دیدار این مرحله است و برنده آن اولین تیم راه یافته به جمع چهار تیم برتر خواهد بود. این مسابقه از ساعت 23:30 دقیقه امشب با قضاوت فلیکس بریش آلمانی در ورزشگاه ولودروم شهر مارسی برگزار می شود.

پرتغال فرناندو سانتوس در حالی پا به این مرحله از رقابت ها می گذارد که به طور قطع یکی از خوش شانس ترین تیم های جام لقب دارد. صعود ناباورانه این تیم با 3تساوی که در تاریخ یورو بی سابقه بود و به لطف 24 تیمی شدن رقابت ها صورت گرفت به علاوه پیروزی دیرهنگام و پردردسر برابر کرواسی، به هر ترتیب سلسائو را به جمع هشت تیم برتر مسابقات رساند. حالا کریستیانو رونالدو که تا همین جا با زحمت فراوان بار یک تیم را به دوش گرفته و نقش مهمی در صعود پرتغال داشته، امشب در مقابل لهستان ماموریت جدیدی را مقابل خود می بیند؛ فوق ستاره پرتغالی باید تیم کشورش را یک تنه به نیمه نهایی جام ملت ها ببرد.

پرتغال که تنها یک بار موفق به حضور در فینال یورو شده است، در سه دوره اخیر 2بار به نیمه نهایی رسیده و اکنون در ششمین حضور پیاپی در جام ملت ها به دنبال یک صعود دیگر به جمع چهار تیم برتر مسابقات است.

از سوی دیگر تیم فوتبال لهستان با هدایت آدام ناوالکا نتایج خوبی در مسابقات امسال کسب کرده است. توقف آلمان در مرحله گروهی و صعود با هفت امتیاز از گروه C نمایشی از قدرت تیم لهستان بود. آنها اگرچه در مرحله بعد مقابل سوئیس به مشکل خوردند و به سختی با چاشنی شانس در ضربات پنالتی از سد این تیم گذشتند، با توجه به تزلزل پرتغال در این بازی ها امید زیادی به صعود به جمع چهار تیم پایانی دارند. لهستان در ابتدا تمام امید خود را به روبرت لواندوفسکی، مهاجم زهردار تیم بایرن مونیخ، معطوف کرده بود اما رقابت های یورو 2016 تا کنون برای این بازیکن کم فروغ بوده و بیشتر بار لهستانی ها بر دوش بازیکنانی چون میلیک، بلاژیکوفسکی و پیشچک بوده است.

تیم ملی لهستان در سومین حضور پیاپی در جام ملت های اروپا به نخستین پیروزی و صعود خود دست یافت و حالا برای تکمیل شگفتی به دنبال رسیدن به نیمه نهایی است.

-         نکته جالب در خصوص پرتغالی ها این است که 5دیدار آخر این تیم در جام ملت های اروپا در پایان 90 دقیقه به تساوی انجامیده که 4 مسابقه مربوط به بازی های امسال و یکی مربوط به دیدار نیمه نهایی دوره قبل مقابل تیم اسپانیاست. این نکته با توجه به پیروزی لهستان برابر سوئیس که در ضربات پنالتی به دست آمد، احتمال کشیده شدن بازی امشب به وقت های اضافه و ضربات پنالتی را بیشتر می کند.

-         فرناندو سانتوس، سرمربی پرتغال، در زمان سرمربیگری تیم ملی یونان، 2 بار مقابل لهستان قرار گرفته که در هیچکدام از این بازی ها پیروز نشده است.

-         در 10 دیدار رودرروی اخیر این دو تیم 4برد نصیب پرتغال شده و لهستانی ها هم 3 بار به پیروزی رسیده اند همچنین 2دیدار گذشته لهستان و پرتغال به تساوی انجامیده است.

-         تیم لهستان تا کنون 2بار در شهر مارسی بازی کرده که هر دوبار به پیروزی رسیده است. یکبار در مرحله گروهی همین رقابت ها مقابل اوکراین، و بار دیگر در دیداری دوستانه مقابل امارات. در سمت مقابل پرتغالی ها یک تساوی برابر اسپانیا و یک شکست مقابل فرانسه را در چارچوب یورو 84 در این شهر رقم زده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار