روزنامه گاردین در گزارشی نوشت اسلام‌ستیزی و بویژه حملات علیه زنان محجبه در انگلیس به طور چشمگیری افزایش یافته است.

افزایش انفجاری اسلام‌ستیزی در انگلیس/ زنان محجبه، نوک پیکان حملاتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه گاردین با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: بررسی‌ها و تحقیقات سازمان تل ماما (Tell MAMA) نشان می‌دهد حملات علیه مسلمانان در انگلیس به صورت انفجاری رو به افزایش است و زنان مسلمان با حجاب، بیش از دیگر اقشار مورد حمله قرار می گیرند. 

به گزارش این سازمان، سال گذشته میلادی، یک دهم از حملات به مسلمانان، به دست نوجوانان و در مؤسسات آموزشی صورت گرفت. حملات در وسایل نقلیه عمومی در مراکز شهرها نیز در رده دوم قرار دارد.

به گزارش این سازمان پیگیری اسلام هراسی، تبلیغات گروه‌های راست افراطی در شبکه های اجتماعی، در افزایش بی سابقه حملات علیه مسلمانان، مؤثر بوده است. 

گاردین به نقل از «شاهد مالک،» مدیر سازمان تل ماما، نوشت این رشد انفجاری در اسلام هراسی نشان می دهد جامعه انگلیس قادر نیست از حقوق بخش قابل توجهی از مردم این کشور دفاع کند و اعلام خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بر میزان نژادپرستی در این کشور خواهد افزود. 

به گفته شاهد مالک، انگلیس در حال تبدیل شدن به جامعه‌ای نامحبوب برای مسلمانان است. سازمان تل ماما که سال 2012 تأسیس شد، از اطلاعات 15 مرکز پلیس و نیز گزارش قربانیان اسلام‌هراسی استفاده می کند تا تصویری از میزان اسلام‌ستیزی در انگلیس به دست دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار