استفاده از گیاهان سازگار باعث شده تا در شهری که سرانه فضای سبزش یک متر مربع است سرانه ی فضای سبز دانشگاهش به 36 متر مربع برسد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛بندانی افزود:این در حالی است که سرانه فضای سبز سایر دانشگاه های کشور حدود 8 متر مربع است.

رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت : استفاده از 50 گونه گیاه سازگار باعث شده تا سرانه فضای سبز دانشگاه سیستان و بلوچستان در شهر کویری زاهدان به 36 متر مربع برسد.

ریس مرکز تحقیقات گیاهان زینتی و داروئی دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز گفت : با انجام کار پژوهشی و تحقیقاتی در اقلیم گرم و خشک و شور زاهدان و با تغییر الگوی کشت و استفاده ازپساب توانستیم فضای سبز چند برابر استاندارد کشوری در دانشگاه ایجاد کنیم .

ولی زاده افزود : گیاهانی مانند علف شبنمی و گل نیمروزی که به شوری آب و خشکی مقاوم هستند سبب شده تادر مصرف آب به میزان زیادی صرفه جویی شود .

نارویی رییس فضای سبز دانشگاه سیستان و بلوچستان هم گفت : ازدرختانی مانند توت امریکایی ، زیتون تلخ ، بادام کوهی ، زرشک زینتی ، ارغوان ، گل نیمروزی و رزماری در فضای سبز دانشگاه استفاده شده است .

شهردار زاهدان گفت : در حالی سرانه فضای سبز زاهدان یک متر مربع می باشد که در اقلیم های مشابه زاهدان این میزان به10تا 12 متر مربع می رسد .

سید الحسنی دلبل کمبود فضای سبززاهدان را اب و خاک شور عنوان کرد و گفت : برنامه شهرداری زاهدان به گونه ای است که در آینده از پساب و گیاهان بومی و محلی در فضای سبز شهری استفاده شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار