تویوتا دستور جمع‌آوری میلیونی خودروهای خود را برای بازبینی کیسه هوا و سامانه کنترل آلاینده‌ها صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی تویوتا دستور جمع‌آوری 3.37 میلیون خودروی فروخته شده خود در سراسر جهان را به دلیل احتمال وجود نقص فنی در کیسه هوا و سامانه کنترل آلاینده‌های خروجی صادر کرد.

این خودروساز ژاپنی امروز چهارشنبه اعلام کرد حدود 2.87 خودروی فروخته شده این شرکت ممکن است دارای ایراداتی در سامانه کنترل آلاینده‌های خروجی باشند و بنابراین باید از بازار جمع‌آوری شوند.

این شرکت روز گذشته نیز برای جمع‌آوری 1.43 میلیون خودرویی که گفته می‌شود ممکن است دارای ایراداتی در سامانه بادکننده کیسه هوا باشند، فراخوان عمومی اعلام کرد.

در این میان، برخی از مدلهای هیبریدی (برقی - بنزینی) خودروهای تولیدی این شرکت ممکن است به صورت همزمان هر دوی این مشکلات را در خود داشته باشند و به همین دلیل تعداد کل خودروهای فراخوان داده شده این شرکت 3.37 میلیون اعلام شده است.

تویوتا در فراخوان عمومی خود برای جمع‌آوری این تعداد خودرو اعلام کرده است سامانه کنترل آلاینده‌های خروجی و در کل سامانه سوخت‌رسانی خودروهایی که در بازه زمانی سالهای 2006 تا 2015 تولید شده‌اند (شامل مدلهای محبوب پریوس، آئوریس و کرولا) ممکن است دارای ترک‌خوردگی‌های کوچکی باشد که به مرور زمان منجر به نشت سوخت و گازهای آلاینده‌ به داخل خودرو شود. 

این خودروساز ژاپنی روز گذشته نیز در فراخوان نخست خود اعلام کرد خودروهای تویوتا پریوس و لکسوس مدل CT200h که در بازه زمانی سال 2010 تا 2012 تولید شد‌ه‌اند ممکن است دارای نواقصی در سامانه بادکننده کیسه هوا باشند.

با وجود این ایرادات احتمالی در سامانه کنترل آلاینده‌های خروجی و کیسه‌ هوا، حادثه‌ای تاکنون در سراسر جهان گزارش نشده است. 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۹ تير ۱۳۹۵
ما هم شرکت خودرو سازی داریم زاپن هم داره. آنها کجا و ما کجا.
آخرین اخبار