مقامات کشورهای مختلف جهان، انفجارهای خونین شب گذشته در فرودگاه استانبول ترکیه را به شدت محکوم کردند.

محکومیت حملات مرگبار فرودگاه استانبول از سوی مقامات بین المللیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقامات و سیاستمداران در سرتاسر جهان، انفجارهای خونین شب گذشته در فرودگاه بین المللی آتاترک استانبول در ترکیه را به شدت محکوم کردند. 

بان کی مون،
دبیرکل سازمان ملل، حمله تروریستی سه‌شنبه شب در فرودگاه بین المللی آتاتورک استانبول را محکوم کرد و همکاری بین المللی فزاینده را برای مقابله با چنین اقداماتی خواستار شد. 

وی در بیانیه‌ای با خانواده‌های قربانیان و دولت ترکیه ابراز همدردی کرد و به آن‌ها تسلیت گفت. 

دبیرکل سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که عاملان این جنایت شناسایی شوند و تحت پیگرد قرار بگیرند. 

همچنین دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) «حملات هولناک» در فرودگاه استانبول را به شدت محکوم کرد و گفت ۲۷ متحد ترکیه در این سازمان سیاسی و نظامی تحت رهبری آمریکا، از ترکیه حمایت می‌کنند. 

استولتنبرگ در بیانیه‌ای با خانواده‌های قربانیان و زخمی‌های این حملات و مردم ترکیه ابراز همدردی کرد. 

وزير امور خارجه کشورمان نیز حملات تروريستي در استانبول ترکيه را محکوم کرد. محمدجواد ظريف در پيامي در حساب توييتر خود نوشت: بار ديگر چهره زشت ترور در فرودگاه کشور دوست و همسايه ما سر برآورد. خشونت افراط ‌گرايانه تهديدي جهاني است و ما بايد با هم با آن مقابله کنيم.

نخست وزیر پاکستان نیز حملات تروریستی در فرودگاه استانبول را محکوم و با ملت و دولت این کشور ابراز همبستگی کرد. نواز شریف، اقدامات تروریستی در اشکال و صورت‌های مختلف را شدیدا محکوم کرد. 

از سوی دیگر، مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای -که بر روی پایگاه اینترنتی این وزارت خانه منتشر شد- اعلام کرد: آمریکا حمله تروریستی امروز به فرودگاه آتاتورک در استانبول را به شدت محکوم می‌کند. ما به خانواده‌های قربانیان این حادثه تسلیت می‌گوییم و امیدواریم مجروحان این حادثه سریعا بهبود یابند. ما طی روند انجام تحقیقات درباره این حمله از نزدیک با مقامات ترک در تماس خواهیم بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۹ تير ۱۳۹۵
اون موقعي كه از همين فرودگاه تروريستها داعشي رو وارد ميكردن بايد فكر حالاش رو هم ميكردن انشاء الله كه بزودي اين انفجارها در اسرائيل شروع بشه.
آخرین اخبار