مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه گفت :نوسازی و توسعه شبکه آبرسانی تربت حیدریه نیازمند ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود امیری در جمع خبرنگاران تربت حیدریه افزود: شبکه اصلی و فرعی آبرسانی شهر تربت حیدریه ۶۵۰ کیلومتر مربع است که حدود ۱۰۰ کیلومتر آن بالای ۳۰ سال عمر دارند و باید نوسازی شوند.

وی گفت: در حال حاضر در بسیاری از شهرهای کشور که شبکه آبرسانی آنها به نوسازی نیاز دارد تبصره ۳ آب اجرا می شود و تربت حیدریه هم از این قاعده مستثنی نیست و لذا برای نوسازی این ۱۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده، حداقل ۴ سال تبصره ۳ آب در قبوض مشترکین اعمال می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه گفت: شبکه آبرسانی شهر تربت حیدریه از سال ۱۳۴۷ راه اندازی شده و بطور میانگین هر سال حدود ۲۰ کیلومتر از این شبکه ها نوسازی می شوند.

امیری افزود: تاکنون ۱۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۳ قبوض مشترکین جذب شده و به زودی ۸۶۰۰ متر از شبکه آبرسانی شهر نوسازی می شود.

وی با بیان اینکه توان تولید آب در تربت حیدریه ۶۸۰ لیتر بر ثانیه است، افزود: در حال حاضر توان تولید و مصرف در این شهر برابر است، اما طبق برآوردها تا سالهای آینده این نیاز به ۹۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش می یابد که باید از دشت های شهرستان تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه پروژه شبکه فاضلاب تربت حیدریه را ۳۰۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: تا کنون ۲۳۰ کیلومتر آن اجرا شده و حدود ۹۰ کیلومتر آن به دلیل کمبود اعتبارات و منابع مالی برزمین مانده که امیدواریم با تخصیص اعتبار این مقدار هم به سرانجام برسد.

امیری گفت: هزینه حق انشعابی که مردم برای فاضلاب پرداخت می کنند فقط هزینه انتقال از درب منزل مشترکین تا وسط کوچه می با شد.

مدیرعامل آبفای تربت حیدریه خاطر نشان کرد: تصفیه خانه جنوب شهر تربت حیدریه با ۱۳ هزار متر مکعب در شبانه روز آب جاری شده از فاضلاب را تصفیه و برای مصرف در اختیار بخش صنعت و کشاورزی قرار داده است.

وی گفت: تصقیه خانه شمال شهر تربت حیدریه واقع در شهرک ولی عصر(عج) تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری می رسد که توان ۷ هزار متر مکعب تصفیه در شبانه روز را داراست.

شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه مسوولیت تامین آب ۵۴ هزار مشترک در حوزه جمعیت شهری و ۳۴ روستای حاشیه این شهر را برعهده دارد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.