مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: پوشش گیاهی عرصه های طبیعی استان بدلیل بارش های مطلوب از رویش متراکمی برخوردار است و همین پوشش شرایط را برای بروز آتش سوزی مستعد ساخته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ مازیار سلیمان نژاد اعلام کرد: با در نظر گرفتن وضعیت رویشی عرصه های طبیعی و مناطق تحت مدیریت و به منظور پیشگیری، مقابله و کنترل آتش سوزی های احتمالی برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.
سلیمان نژاد اضافه کرد: سال گذشته بروز آتش سوزی های متعدد مناطق تحت مدیریت این اداره کل را در معرض خطر و آسیب جدی قرار داد.
وی از ساماندهی و حضور 15 گروه گشت و کنترل خبر داد و افزود: این گروه ها به تجهیزات و امکانات مختلف مهار آتش مجهز شده و آموزش های مورد نیاز را فرا گرفته اند.
سلیمان نژاد به حضور موثر و مشارکت ارزنده انجمن های مردم نهاد زیست محیطی در مواقع وقوع آتش اشاره کرد و گفت: از سال گذشته تاکنون آموزش ها و برگزاری کارگاه های آموزشی برای انجمن های مردم نهاد زیست محیطی به صورت نظری و عملی انجام شده است.
وی تاکید کرد: اعضای فعال و موثر انجمن های مردم نهاد زیست محیطی استان شناسایی و ساماندهی شده و ضمن تجهیز به امکانات مهار آتش، آموزش های لازم را نیز گذارنده اند تا هنگام آتش سوزی حضوری تاثیرگذار در عرصه ها داشته باشند.
سلیمان نژاد گفت: با توجه به اهمیت وقوع آتش در عرصه های این اداره کل با همکاری دستگاه های مرتبط با این پدیده و برخی استان های غربی و جنوبی کشور مانور منطقه ای مهار آتش را اجرا کرد که در آن سرعت عمل و عملکرد نیروهای انسانی و تجهیزات مهار آتش مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
وی افزود: مردم برای جلوگیری از بروز آتش باید چند نکته را رعایت کنند از جمله اینکه در حد امکان از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری کنند، در صورت نیاز به آتش دور آن را با سنگ چین محصور کرده و از روشن کردن آتش در مناطق دارای گیاه و علف خشک بپرهیزند ضمن اینکه هنگام بازگشت از طبیعت آتش را خاموش و از خاموش بودن کامل آن اطمینان حاصل کنند.
وی یادآور شد: مردم از ریختن ظروف پلاستیکی بداخل طبیعت نیز به طور جدی خودداری کنند چرا که این اقدام علاوه بر اینکه موجب آلودگی محیط زیست می شود به علت انعکاس نور خورشید می تواند به عاملی مهم برای ایجاد آتش در مراتع و عرصه های طبیعی تبدیل شود.
سلیمان نژاد به مردم و گردشگران ایلامی توصیه کرد هنگام مواجهه با آتش در سریع ترین زمان ممکن با شماره تلفن 3332286 0843 این اداره یا با منابع طبیعی تماس بگیرند تا یگان های حفاظت این 2 دستگاه اجرایی برای مهار آتش در منطقه حضور یابند.
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.