معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: یکهزار هکتار از زمین های کشاورزی در این شهرستان سالجاری به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛نبی بخش داوودی افزود: پرداخت 85 درصد هزینه های آبیاری تحت فشار از سوی دولت سبب شده تا کشاورزان این شهرستان امسال بیش از یکهزار هکتار از زمین های کشاورزی و باغی خود را برای اجرای سیستم آبیاری نوین آماده کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد آب مصرفی در بخش کشاورزی استفاده می شود، گفت: امروزه موضوع آب و اهمیت آن به عنوان یک انرژی در سطح دنیا بسیار مهم است که باید آب کشاورزی در ایرانشهر مدیریت شود.

جانشین مدیریت جهاد کشاورزی ایرانشهر نیز با اشاره به اهمیت آبیاری تحت فشار گفت: راندمان در آبیاری سنتی حداکثر 30 درصد است و 70 درصد آب در مسیر انتقال از منبع تا سر مزرعه هدر می رود.

مجید فیاضی افزود: روش های آبیاری نوین علاوه بر جلوگیری از تلفات آب، سبب بالا رفتن کیفیت تولید در واحد سطح می شود به طوری که راندمان آبیاری در روش بارانی 70 درصد و در آبیاری قطره ای بیش از 90 درصد است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار