گفت: مسجد جامع محله افوشته نطنز با اختصاص مبلغ 500 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی مرمت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرپرست اداره میراث فرهنگی نطنز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مسجد جامع محله افوشته نطنز با تخصیص مبلغ 500 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی مرمت می‌شود.

حسین یزدانمهر افزود: در قسمت پای سر درب ورودی و قسمت‌هایی از سقف مسجد جامع نم‌زدگی‌هایی مشاهده شد که پس از بررسی‌های کارشناسی و تلاش در جهت تخصیص اعتبارات موردنیاز 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی جهت انجام مرمت این مسجد و رفع موارد نم‌زدگی در نظر گرفته شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نطنز تصریح کرد: مرمت این اثر ارزشمند تاریخی شامل برچیدن ایزوگام‌های نامناسب و اجرای مجدد ایزوگام، پوشش کف فرش بام با آجر خطایی به همراه بندکشی، گمانه زدن برای بررسی عمق آب‌های نفوذی در پی، ایجاد کانال زه کش به همراه تمام عملیات دفع رطوبت در سر درب مسجد جامع می‌شود.

وی ادامه داد: مراحل انعقاد قرارداد با پیمانکار مربوطه پی از طی مراحل قانونی انجام و در تاریخ 19 خرداد ماه مکان جهت مرمت تحویل پیمانکار شد.

یزدانمهر خاطر نشان کرد: مسجد جامع افوشته از بناهای متعلق به دوره تیموری است که با خشت و آجر و گچ بناشده و فاقد هرگونه تزئینات کاشی‌کاری و گچ‌بری است و این اثر تاریخی با شماره 13645 در تاریخ 84/8/15 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار