ارنست: روابط خاص بین آمریکا و انگلیس پایدار خواهد ماند

سخنگوی کاخ سفید گفت با وجود رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، روابط واشینگتن-لندن تغییری نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سخنگوی کاخ سفید گفت: اوباما در نشست هفته آینده ناتو در لهستان با همتایان خود درباره مسئله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفتگو می کند.

جاش ارنست گفت:مقامات ارشد در دولت در تماس نزدیک با همتایان خود در اروپا و انگلیس بودند تا درباره پیامدهای تصمیم مردم انگلیس گفتگو کنند. جان کری وزیر خارجه آمریکا به اروپا سفر کرد و گفتگوهایی در این زمینه انجام داد.

وزارت خزانه داری به دقت این مسئله را همچنان بررسی می کند. من انتظار دارم رئیس جمهور در نشست هفته آینده ناتو در لهستان با همتایان خود در این زمینه گفتگو کند. رئیس جمهور قصد دارد قبل از شروع نشست ناتو با رهبران اتحادیه اروپا نشستی داشته باشد.

وی افزود: حقیقت این است روابط خاص بین آمریکا و انگلیس پایدار خواهد ماند. روابط نزدیک مالی ،اقتصادی ،تجاری و بازرگانی بین آمریکا و انگلیس به قوت خود باقی خواهد ماند. همچنین روابط دفاعی آمریکا و انگلیس قوی باقی خواهد ماند.

آمریکا همچنین تعدادی شریک نزدیک دارد که عضو اتحادیه اروپا هستند. ما به هماهنگی نزدیک با اتحادیه اروپا درباره اقدامات مختلف مالی و امنیت ملی ادامه خواهیم داد و این همکاری نیز ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار