در 17 سال گذشته سالانه حدود ۳۲ فقره آتش سوزی در مراتع و جنگل های استان رخ داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: در این مدت  بیش از هشت هزار و ۳۲۰ هکتار از اراضی، جنگل ها و مراتع استان به علت آتش سوزی از بین رفته است.

به گفته منوچهر حبیبی ،به طور میانگین ۴۹۰ هکتار در سال دچار حریق شده است.

وی افزود: با توجه به بارش های خوبی که امسال داشتیم، مراتع و مزارع وضعیت مطلوبی دارند ولی همچنان در معرض خطر آتش سوزی هستند که باید آموزش های لازم در این زمینه به جوامع محلی داده شود.

حبیبی اضافه کرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی امسال وزش بادهای شدید عاملی در آتش سوزی است که همه دستگاه های متولی بویژه اداره کل منابع طبیعی و مدیریت بحران استانداری باید در آمادگی کامل باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با اشاره به لزوم برگزاری دوره های آموزشی برای مرتع داران و کشاورزان و تجهیز آنها به امکانات اطفاء حریق یادآورشد: مرتع داران و کشاورزان  باید بدانند در صورت تکرار آتش سوزی در یک مرتع و احساس تعمدی بودن آن باید پاسخگو بوده و جرایم تعیین شده در قانون را پرداخت کنند.

وی افزود: با توجه به آغاز فصل تابستان و احتمال وقوع آتش سوزی، اداره کل منابع طبیعی استان باید مدیریت لازم را برای استفاده از ظرفیت جوامع محلی داشته باشد و تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود .
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار