رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار گفت: اولین و بزرگ‌ترین محفل قرآنی برادران در خوانسار و به همت جوانان قرآنی روستا ویست برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام عباس نصیر الاسلامی ضمن تسلیت ایام شهادت امیرالمؤمنین امام علی(ع) و قبولی طاعات در ماه رمضان و شب‌های قدر اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش معاونت فرهنگی برنامه ویژه‌ای در ماه مبارک رمضان تدارک دیده است.

وی افزود: یکی از این برنامه‌های ویژه طرح ضیافت الهی است که در امام زادگان شاخص هر شهر برگزار می‌شود که در این طرح از مبلغین بومی یا از روحانی‌هایی که از قم می‌آیند برای این طرح به کارگیری و ساماندهی می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که ما در طرح ضیافت الهی انجام دادیم، بزرگداشت اولین بانوی مسلمان ام المومنین، حضرت خدیجه(س) مادر امت است که در امام‌زادگان شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام نصیرالسلامی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات وقف ختم قرآن و دادن افطاری است که اداره اوقاف با برنامه‌ریزی که از اول سال داشت، برنامه ختم قرآن را منحصراً به طلاب و اساتید قرآنی دادیم که این کار را انجام بدهند.

وی تصریح کرد: شهرستان خوانسار با توجه به جمعیتی که دارند آمار بسیار بالایی در زمینه قرآنی مانند حفظ و قرائت و حفظ موضوعی قرآن دارد و سال گذشته حدود 197 نفر از خواهران و برادران در حفظ 10 جز، 20 جز و حفظ کل قرآن شرکت کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اذعان کرد: اداره اوقاف دو محفل بزرگ قرآنی در ماه مبارک رمضان تدارک دیده است که اولین محفل امروز عصر در مسجد باب‌الحوایج روستای ویست برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: این محفل بزرگ‌ترین محفل قرآنی برادران در شهرستان است که به همت جوانان قرآنی این روستا انجام می‌شود؛ برادران فروغی که از قاریان بین‌المللی و مطرح کشور هستند از دل همین جوانان خارج‌شده‌اند که ان‌شاالله امروز با حضور قاریان حمیدرضا احمدی وفا و مهدی فروغی این محفل برگزار می‌شود و فعالیت‌های قرآنی ویست تجلیل می‌شود.

حجت‌الاسلام نصیرالسلامی در پایان گفت: دومین محفل هم در اواخر ماه مبارک رمضان در امام‌زاده احمد(ع) که با حضور حافظ کل قرآن و قاری مطرح کشوری و گروه تواشیح برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.