امیرالمومنین(ع) الگوی کمک به یتیمان و نیازمندان

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ایثار و فداکاری امیرالمومنین(ع) الگوی کمک به یتیمان و نیازمندان است.

حجت الااسلام و المسلمین محمد رسول رمضانی در گفت و گو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با بیان اینکه اهل بیت(ع) و معصومین(ع) الگوی ما برای اکرام ایتام و و نیازمندان هستند افزود: امام حسن مجتبی(ع) بسیار به فقرا و نیازمندان توجه داشتند و بخشی از اموالشان را به فقرا می دادند.

وی خاطرنشان کرد: در باب کمک به یتیمان و نیازمندان مولا امیرالمومنین(ع) به امام حسن مجتبی(ع) سفارش می کنند که بر شما باد کمک به ایتام و نیارمندان در ماه پرفصیلت رمضان.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: آیات روایات فراوانی در قرآن کریم اشاره دارد به اینکه یکی از اعمال شایسته ماه نزول قران توجه به ایتام و اکرام نیازمندان است.

حجت الااسلام و المسلمین رمضانی گفت:مولا امیرالمومنین(ع) توجه خاصی به ایتام داشته اند و آیه «وَیُطْعِمُونَالطَّعامَعَلى‏حُبِّهِمِسْکیناًوَیَتیماًوَأَسیراً»در شان ایشان نازل شده است.

وی افزود: طبق روایتی که از حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) نقل شده است ایشان به هنگام غذا خوردن دستور می دادند از بهترین غذا ها برای محرومان و نیازمندان ببرند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اطعام باید همراه با ایثار و فداکاری باشد، خاطرنشان کرد: اگر به یتیم و نیازمندی کمک می شود، برای رضایت خداوند باشد.

حجت الااسلام و المسلمین رمضانی با اشاره به اینکه اطعام ایتام یکی از مشخصات مهم ابرار است تاکید کرد: از اعمال شایسته خوبان اطعام نیازمندان است و اگر توام با ایثار باشد بسیار ارزشمند است.

وی در مورد آثار کمک به یتیمان و نیازمندان گفت: آرامش دورنی انسان حاصل کمک به یتیمان و نیازمندان است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: با انجام این عمل نیکو و پسندیده، خداوند انسان را از قهر خود می رهاند و عمل نیک او را توشه آخرت قرار می دهد.

حجت الااسلام و المسلمین رمضانی با اشاره به آثار و برکات کمک به ایتام در جامعه گفت: با تاسی به پیامبراکرم(ص)، مولاامیرالمومنین(ع)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) کمک به ایتام و نیازمندان آثار و برکات مهمی در جامعه به همراه دارد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.