رييس اداره آموزش و پرورش استثنايي خوزستان گفت: 26 هزار و 192 نوآموز از 16 خرداد تا ششم تير 95 در طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علي ممبيني بیان داشت: از اين تعداد 23 هزار نوآموز پس از ارزيابي اوليه به مدارس عادي براي ثبت نام معرفي شدند و 2 هزار و 722 نفر براي ارزيابي دقيق‌تر به مرحله تخصصي ارجاع شدند که پس از ارزيابي بينايي، شنوايي، جسمي ـ حرکتي و آمادگي تحصيلي جايگاه آن ها مشخص مي‎شود.

وي با بيان اينکه اولياي دانش آموزان براي گرفتن نوبت به صورت الکترونيکي به محل تحصيل مراجعه کنند تا سريع تر مراحل ثبت نام انجام شود گفت: والدين در همان تاريخ و نوبتي که در مدرسه به آنها داده مي‌شود به پايگاه‌ها مراجعه کنند زيرا در اين مدت خانواده‌هايي بوده‌اند که با وجود داشتن نوبت به موقع مراجعه نکرده که همين مساله موجب بروز مشکل در نوبت دهي جديد شده است.

ممبینی با بيان اينکه اين طرح تا پايان شهريور ادامه دارد، افزود: مدارک لازم براي سنجش نوآموزان شامل کارت واکسناسيون نوآموز، شناسنامه نوآموز و والدين، پرينت الکتريکي نوبت که از مدرسه دريافت کرده‌اند، مبلغ 14 هزار تومان و 1 قطعه عکس است.

پيش بيني مي شود براي سال تحصيلي 96 - 95 بيش از 100 هزار نوآموز پيش از آغاز سال تحصيلي جديد، براي ورود به پايه اول دبستان زير پوشش طرح سنجش سلامت قرار گيرند.

سال گذشته بيش از 81 هزار نوآموز در خوزستان مورد ارزيابي سنجش سلامت قرار گرفتند که از اين تعداد حدود 71 هزار نوآموز در ارزيابي اوليه بدون مشکل به مدارس عادي معرفي و 9 هزار و 661 نفر به مراکز تخصصي ارجاع داده شدند که حدود 2 هزار و 567  نوآموز مشکوک به مشکل بينايي بوده و حدود يک هزار و 261 نفر مشکل شنوايي داشتند.

همچنين حدود 4 هزار و 489 نوآموز در آزمون سنجش آمادگي تحصيلي نمره لازم را کسب نکردند و به مرحله تخصصي هوش ارجاع شدند و 1 هزار و 187 نوآموز نيز بيش از يک مشکل داشتند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.