محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان فرمان داده است تا در مورد سو استفاده جنسی از کودکان در میان پلیس تحقیقات کامل انجام شود .

فرمان تحقیق در مورد بچه بازی در صفوف پلیس صادر گردید
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، این فرمان به دنبال آن صادر شده است که چندی پیش، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که فرماندهان امنیتی در ولایت ارزگان از کودکان سو استفاده جنسی می‌کنند و این کار به یک رقابت میان این فرماندهان بدل شده و تا کنون، موجب چندین درگیری نیز میان آنان شده است.

در ادامه این گزارش گفته شده بود که طالبان نیز با استفاده از این کودکان به درون نهادهای امنیتی نفوذ می‌کنند و از این راه، تا کنون صدها نیروی امنیتی افغان را در پوسته‌های به قتل رسانده‌اند.

به دنبال نشر این گزارش، ارگ ریاست جمهوری به نقل از رییس جمهور غنی در اعلامیه‌ای به زبان انگلیسی نوشته است: «رییس جمهور افغانستان دستور یک تحقیق جامع (در ارزگان) و اقدام فوری بر اساس یافته‌های این تحقیق را داده است.».

در اعلامیه گفته شده، پلیسی که در این تحقیق مقصر شناخته شود بدون در نظر داشتن رتبه‌ بر اساس قانون کشور و قوانین بین‌المللی مورد پیگرد و بازپرس قرار خواهد گرفت.

در گزارش آمده بود که در حال حاضر، نوجوانان برای همراهی جنسی و حمل سلاح در پوسته‌‌های امنیتی استخدام می‌شوند و بعضی اوقات هم، با لباس زنانه در این پوسته‌ها رقصانده می‌شوند.

این گزارش، واکنش ایالات متحده امریکا را نیز در پی داشت، تا جایی‌که این کشور از دولت افغانستان خواسته تا قربانیان سنت تجاوز به کودکان را حمایت و از آن‌ها نگهداری کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.