رئیس مرکز بهداشت دزفول از جمع آوری 5 تن رب گوجه فرنگی غیر بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا پورآیین گفت: از اول ماه مبارک رمضان علاوه بر بازرسی های مرکز بهداشت دزفول بازرسی از مراکز تهیه و عرضه زولبیا، بامیه، آش و حلیم نیز در دستور کار قرار گرفت و تا بیستم ماه مبارک رمضان 459 مورد بازدید توسط 33 نفر از همکاران بهداشت محیط دزفول از این اماکن صورت گرفت.

وی افزود: علاوه بر این 5 مورد بازدید نیز با همکاری اداره صنعت،معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی دزفول انجام شد که در این بازدیدها 5 تن رب گوجه فرنگی با نشان فافا به دلیل غیربهداشتی بودن جمع آوری شد.

پورآیین خاطرنشان کرد: دستور معدوم کردن این رب گوجه ها توسط دادستانی صادر شده و بزودی معدوم خواهند شد.

رئیس مرکز بهداشت دزفول اذعان داشت: در این مدت 1 هزار و 174 بازدید از مراکز تهیه مواد غذایی،2 هزار و 808 مورد کلرسنجی از آب استخر ودیگر موارد ،172 مورد نمونه برداری از آب و 59 مورد نمونه برداری از مواد سنتی مانند آش و حلیم و زولبیا انجام گردید.

وی اظهار کرد: در این مدت همچنین 5 مورد مواد غذایی صنعتی (بسته بندی شده) نیز نمونه برداری شد که از این موارد 2 مورد زعفران از تولیدات زعفران صفار غیرمنطبق با استانداردهای بهداشتی شناخته شد .

رضا پورآیین با اشاره به اینکه در این بازرسی ها 19 نفر به تعزیرات حکومتی دزفول معرفی شده اند اذعان داشت: همچنین یک نانوا به علت نواقص بهداشتی مانند عدم رعایت بهداشت در محیط و نداشتن کارت بهداشت قطع سهمیه آرد شد و یک مرکز فروش لبنیاتی نیز به دلیل عرضه مواد لبنی تاریخ گذشته پلمپ شد.

وی همچنین از معدوم کردن 57 کیلوگرم مواد غذایی خوراکی مانند چیپس، پفک و لواشک به دلیل داشتن مارک نامعتبر و عدم تطابق با استانداردهای بهداشتی در دزفول خبر داد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.