دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب خشکسالی فرسایش و محیط زیست معاونت علمی فناوری گفت: انتقال آب دریای عمان با حمایت معاونت علمی فناوری و با هدف استفاده از ظرفیت های ساحل مکران صورت می گیرد.

حسینعلی بهرامی  دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب خشکسالی فرسایش و محیط زیست معاونت علمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به استفاده از پتانسیل دریایی سواحل مکران اظهاار داشت: انتقال آب از دریای عمان را تنها راه توسعه سواحل بوده  و این کار  با لحاظ کردن آثار زیست‌محیطی برای توسعه سواحل  مفید است.

وی ادامه داد:  انتقال آب فناوری پیچیده‌ای لازم نداردو در این صنعت تجارب ارزنده‌ای در اختیار دانشمندان کشور قرار دارد و معاونت علمی سعی می کند با بررسی همه عوامل این کار را به نحو احسنت انجام دهد.

 بهرامی در خصوص انتقال آب از دریای عمان گفت: ابعاد امنیتی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و زیست‌محیطی نیز مهم است زیرا ابعاد مختلف این پروژه، قطعاً تلاش و هماهنگی پژوهشگران و فناوران در این زمینه تعیین کننده است.

وی یاد آورشد: به طور کلی راه حل مشکل کم آبی هر حوزه را باید از درون همان حوزه جستجو کرد و انتقال بین حوزه‌ای که بسیار هم پر هزینه است در صورتی که هیچ راه حلی نباشد باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار