قایقهای پاروزنان در اصفهان به خاطر استفاده بی رویه از زاینده رود به گل نشسته است و هیچ حامی مالی توان برطرف کردن خشکی آب این رودخانه قدمت دار تاریخی را ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران:رودخانه زاینده رود تنها محلی است که پاروزنان اصفهان در آن می توانند تمرین کنند.هم اکنون مدت مدیدی است که به خاطر برخی مسائل و استفاده بی رویه کشاورزان از آب این رودخانه برای چندمین بار به خشکی نشسته و ترک های گل و لای کف  رود  به اعماق می رسد.وجود حشرات موزی و مار مشکل دیگری است که حتی ساکنین منطقه را با مشکل مواجه کرده است.
 
پاروزنان این استان برای انجام تمرینات و اردوهای خود جز زاینده رود هیچ منطقه دیگری را در اختیار ندارند و این وضعیت جوی وخشکی های متعدد در اصفهان به مسئله ای حاد تبدیل شده است که حتی اسپانسر ها هم در حل آن عاجز مانده اند.
 
در این خصوص مصاحبه ای با رئیس هیات قایقرانی اصفهان سلمان قاضی عسگر در انجام دادیم که وی اظهار کرد: تمرینات پاروزنانمان در استخر ها انجام می شود زیرا اصفهان به غیر از رودخانه زاینده رود جایی برای تمرین ندارد و این رود در حال حاضر خشک است.
 
قایقرانان حرفه ای برای انجام تمرینات به تهران می آیند اما این معضل تا کی باید ادامه داشته باشد؟ رودخانه ای که از لحاظ فرهنگی تاریخی جزو میراث فرهنگی کشور محسوب می شود و دارای قدمت است و تنها رود در اصفهان به حساب می آید که ورزش حرفه ای قایقرنی را در آن می توان انجام داد با استفاده بی رویه خشک و حتی به محیط زیست آبزیان لطمه زده است.امیدواریم مسئولان فکری برای  خشکی بی رویه زاینده رود داشته باشند.رودی که تاریخ چندین ساله را در خود یادگار دارد و قایقرانی اصفهان را دچار مشکل کرده است. 

وی افزود:در منطقه دریاچه داریم اما برای آب شرب استفاده می شود و سازمان آب منطقه اجازه تمرین پاروزنان را در آن نمی دهد به این خاطر قایقرانی در اصفهان تعطیل است و تنها تیم های کانوپولو آن هم در استخرهای سرپوشیده تمریناتشان را انجام می دهند .قایقرانان آبهای آرام  هم اردوهای کوتاهی در تهران دریاچه آزادی  به مدت یک هفته می روند اما در این شهر هیچ تمرینی ندارند و پاروکشی در این رشته ها تعطیل است.
 
قاضی عسگر در ادامه توضیح داد:بخش خصوصی برای حمایت ما  و سرمایه گذاری در اصفهان فعال است ولی هنگامی که آبی برای تمرین نیست این مسئله هم کار ساز نخواهد بود مشکلی را حل نمی کند.
 
وی در خصوص تیم رفتینگ استان خاطر نشان کرد: تیم رفتینگ اصفهان برای حضور در مسابقات  کاپ اروپا  با هزینه شخصی در حال برنامه ریزی و اعزام هستند.این تیم متشکل از 8 قایقران است که به دنبال کارهای روادیدشان هستیم. 

گزارش از :الهه طائمه


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار