با شروع طرح تعریض پل قلعه شور در اواخر آبان ماه سال گذشته پس از ۸ ماه، اواخر خرداد ماه امسال این خط آهن به شبکه ریلی کشور متصل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهانحسن ماسوری مدیرکل راه آهن استان اصفهان گفت: تخلیه گندم در سیلوها از طریق جاده‌های کشور، همواره با ایجاد ترافیک خودروها در کنار در ورودی سیلو و افزایش هزینه‌های جانبی سوخت، ترافیک جاده‌ای و غیره روبه‌رو بوده که با برنامه‌ریزی بازرگانی دولتی ایران وهمکاری راه آهن استان، چند سالی است در اصفهان از طریق سیستم ریلی، گندم بدون هیچ مشکلی وارد سیلوها می‌شود.

وی افزود: برای این مسیر ریلی، سیلوی اصفهان مقصد و بنادر و سایر استان‌ها به عنوان مبدأ در نظر گرفته شده و گندم با بالاترین کیفیت و سلامت در سیلوها تخلیه می‌شود.

ماسوری تصریح کرد: با شروع طرح تعریض پل قلعه شور در اواخر آبان ماه سال گذشته پس از ۸ ماه، اواخر خرداد ماه امسال این خط آهن با مرمتی دوباره، به شبکه ریلی کشور متصل شد.
وی با اشاره به اینکه میزان حمل گندم به این سیلو توسط راه‌آهن در سال ۹۳، ۴۱ هزار و ۵۳ تن بوده است، بیان کرد: در سال گذشته حمل گندم متوقف شد اما با پیگیری به عمل آمده سعی شد تا حمل گندم از طریق سیستم ریلی دوباره احیا و میزان حمل نیز به مراتب افزایش یابد.

مدیر کل راه‌آهن اصفهان خاطر نشان کرد: با پیگیری و هماهنگی صورت گرفته، ۲۰۰ هزار تن ظرفیت برای حمل گندم از طریق راه‌آهن در سال جاری درنظرگرفته شده که توسط ۳۳۰۰ واگن مسقف و فله بر، بار گندم از بنادر و داخل کشور به سیلوی اصفهان حمل خواهد شد و قرار است به‌زودی با اعلام شرایط حمل از سوی بازرگانی دولتی ایران برای انجام و برنامه‌ریزی این بار جذب شده اقداماتی صورت گیرد.




انتهای پیام/م 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.