نقش فناوری های سلامت از ارکان مهم در نظام سلامت است و باید تمام ارگانهای مربوط ، درگیر فعالیت در این حوزه شوند.

حمیدرضا خرم خورشید رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتوگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: طی سالهای اخیر مسئولان و مردم به اهمیت فناوری و تبدیل علم به ثروت پی برده اند و به خوبی می دانند که یکی از راههای برون رفت از مشکلات اقتصادی، جهت دهی به سمت فناوری و  توسعه آن است، که برگزاری دومین اینوتک سلامت ، بعنوان رویدادی ملی ، در جهت تحقق این هدف است. 

وی در ادامه از دومین رویداد ملی اینوتک سلامت، با همکاری مشترک مرکز رشد فناوری سلامت ابن سینا، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، وزارت بهداشت و جهاد دانشگاهی ، از سوم لغایت پنجم شهریورماه امسال در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خبر داد. 

خرم خورشید تاکید کرد: در کشورهای پیشرفته  دنیا ، اگر در ارتباط با مسایل اقتصادی ، پیشرفتی داشتند به دلیل فعالیت در زمینه فناوری است همانطور که دانشگاه MIT امریکا، هم اکنون 25 هزار شرکت دانش بنیان تاسیس کرده ، و بواسطه این شرکت ها که در زمینه فناوری فعالیت می کنند، سه میلیون و نیم شغل ایجاد شده است. 

وی با اشاره به اینکه یکی از وجوه فناوری ، مربوط به سلامت  می باشد، گفت: با توجه به وظیفه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، دانشگاههای علوم پزشکی و پژوهشگاه ابن سینا ، فعالیت بر فناوری های سلامت استوار است که شامل تولید دارو، واکسن ، تجهیزات پزشکی و توانبخشی ، انواع کیت های تشخیصی ، طب سنتی و بیوفرماتیک پزشکی می شود.
 
رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی همچنین افزود: اسناد بالادستی مانند برنامه پنجساله توسعه کشور ، سند جامع علمی کشور ، نظام جامع سلامت، چشم انداز 1400 و سیاستهای کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری نیز دارای اهداف بسیار بزرگی هستند که برای رسیدن به آنها، همکاری مشترک بین ارگانهای مختلف ضرورت دارد. 

وی تصریح کرد: برای تحقق اهداف مربوط به این اسناد، کارهای زیادی باید انجام شود اما یکی از آنها ، فرهنگ سازی و آموزش است که در همین ارتباط ، کنگره ها و همایش های بسیاری برگزار می شود و برگزاری دومین اینوتک سلامت ، نیز از جمله این فعالیت هاست که امیدواریم نتایج آن ، بصورت عملی و کاربردی ، وارد حوزه فناوری کشور بشود. 

خرم خورشید اظهارداشت: این رویداد ملی ، مانند همایش های معمول نیست بلکه سعی شده تا برای علاقه مندان و فناوران حوزه سلامت ، جنبه آموزش عملی داشته باشد و مشکلات آنان را در مسیر فناوری ، به حداقل برساند و راهکارهای عملی برای مشکلات آنان نشان داده شود 
   
این رویداد ملی، با چهار محورتجهیزات پزشکی و توانبخشی ، فرآورده های دارویی و تشخیصی ، خدمات گردشگری سلامت ، و فناوری اطلاعات پزشکی و سلامت  در قالب چهار هدف برگزار می شود. 

شایان ذکر است، در معرض قرار دادن و شناساندن قطب های شبکه سازی که در خلق اکوسیستم کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار حوزه ی سلامت برای کارآفرینان موثرند، توانمندسازی مدیریتی برای شرکت ها و هسته های نوپا ، انتقال تجربه سیاستمداران ، سرمایه گذاران و مدیران ارشد مراکزی که نقش هدایت محوری دارند ، کمک به بازاریابی و بازارسازی شرکت های دارای محصول از طریق نمایشگاههای جانبی ، و همچنین حمایت مادی و معنوی از شرکت های نوپا  از اهداف برگزاری دومین اینوتک سلامت می باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار