رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه گفت:در اقتصاد مقاومتی قرار است به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم و به تکنولوژی‌های روز دنیا دست پیدا کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ طهمورث الیاسی گفت: این تکلیف برعهده همه دستگاه‌های دولتی در سطح کشور است و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اراده قوی در اجرای این سیاست‌ها دارد و اصل برنامه ششم توسعه نیز با رویکرد اقتصاد مقاومتی تهیه شده است

الیاسی افزود:باید در زمینه مسائل و اوضاع اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور تحلیل و استدلال منطقی داشته باشیم و در این راستا تاکید ما بر برنامه‌ای است که اجماع حداکثری و با نظر و مشورت صاحبنظران، نخبگان و مدیران ملی و منطقه‌ای تدوین شده باشد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصاد "ریاضتی" نیست، گفت: در اقتصاد مقاومتی قرار نیستبه سمتاقتصاد "کوپنی" برویم و کالاهای اساسی را جیره‌بندی کنیم. اساس اقتصاد مقاومتی بر حمایت از تولید داخل و ایجاد رونق اقتصادی با استفاده از امکانات داخلی است.

الیاسی افزود: مادامی که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی روی کاغذ بماند کسی از مزایای آن بهره‌مند نمی‌شود و ضرورت دارد تا اقدام و عمل جدی برای عملیاتی شدن این سیاست‌ها صورت گیرد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، اقتصاد ، دانش ، بنیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.