رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل گفت: عسل سبلان اردبیل از لحاظ کیفیت و سلامت رتبه شاخص کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سید فردین صفوی افزود: عسل سبلان اردبیل از لحاظ کیفیت و سلامت رتبه شاخص کشوری را به خود اختصاص داده است و 90 درصد عسل اردبیل موم دار بوده که این امر به کیفیت عسل ارتقا بخشیده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 4 هزار و 800 نفر عضو اتحادیه زنبورداران استان اردبیل هستند گفت: عسل اردبیل از نظر کیفیت رتبه شاخص کشوری را به خود اختصاص داده است ولی متاسفانه حمایت‌های همه‌جانبه برای پویایی صنعت عسل در اردبیل انجام نمی‌شود.

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل اظهار کرد: صنعت زنبورداری با هزینه بسیار کم اشتغالزایی قابل توجهی را در منطقه ایجاد کرده و این در حالیست که در راه‌ اندازی برخی کارخانه‌ها و کارگاه‌‌ها بیش از 5 ملیارد تومان هزینه می‌شود که اشتغال‌زایی این کارخانه‌ها قابل قیاس با اشتغالزایی صنعت زنبورداری نبوده و اگر این هزینه‌ها در صنعت زنبورداری صرف شود تحول عظیمی در چرخه اقتصادی و اشتغال منطقه به‌وجود می‌آید.

صفوی همچنین با اشاره به اینکه احتمال تقلب در عسل مو‌دار وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به گونه‌های گیاهی معطر و دارویی، آب و هوای مناسب، شرایط اقلیمی و کوهستانی بودن منطقه، اردبیل بهترین و مستعدترین منطقه برای تولید عسل است و این امر سبب تولید عسل ممتاز و با کیفیت در منطقه شده است که طرفداران زیادی دارد.

وی بیان کرد: باید برای معرفی برند عسل اردبیل، در مهمانی‌ها به جای شیرینی و سوغات عسل سبلان استفاده شود چراکه عسل ارزش غذایی بالایی داشته و می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر باشد.

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل در ادامه گفت: با هماهنگی‌های انجام شده امسال نظارت همه‌‌جانبه ای بر فروش و تولید عسل در اردبیل انجام می‌شود و اگر وزن رمکه عسل بالاتر از 350 گرم باشد توسط دستگاه‌های مربوطه بازرسی و برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، عسل ، رتبه ، شاخص ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.