استاندار خراسان رضوی گفت: استفاده ازظرفیت نخبگان برای تعالی، پیشرفت و استقلال کشور یک ضرورت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد علی رضا رشیدیان نشست صمیمانه با نخبگان حوزوی، دانشگاهی و استعدادهای برتر استان ضمن تسلیت شهادت حضرت علی (ع)، افزود: وای بر ما اگر نتوانیم از نخبگان به عنوان ذخائر کشور برای توسعه و پیشرفت در حوزه های مختلف استفاده کنیم.

وی افزود: بر ذمه ی تمام مسئولان نظام است تا برای بروز و ظهور گوهر علم و دانش نخبگان ظرفیت سازی کنند؛ زیرا امروز بیشتر از هر چیز دیگری نیاز به علم و عالم داریم.
استاندار خراسان رضوی با بیان این که نیاز امروز کشور وجود مدیرانِ مدبرِ درد آشنا است؛ گفت: از این رو است که مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری نیز بر تدوین نقشه ی جامع علمی کشور و توسعه ی علوم دانش بنیان تاکید دارند.
رشیدیان با تاکید بر لزوم شناسایی و حمایت از نخبگان، خاطر نشان کرد: علم و دانش باید در شرایط امروزی به کمک بیاید و برای حل چالش ها و معضلات، راهکارهای اجرایی و عالمانه ارائه دهد.
وی تشکیل اتاق های فکر برای حل مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را ضروری دانست و تصریح کرد: نخبگان باید با آینده نگری و آینده پژوهی علاوه بر حل مشکلات روز، برای آینده نیز از هم اکنون چاره اندیشی کنند و برنامه ریزی داشته باشند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به تشکیل شبکه ی جامع بین دانشگاه های استان و عقد تفاهم نامه ی همکاری بین مراکز آموزش عالی و استانداری برای حل چالش ها، اظهار داشت: بزرگترین مساله ی امروز، موضوع اقتصاد مقاومتی است که باید برای اجرایی شدن آن در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات، دامداری، دامپروری و ... تلاش کنیم.
رشیدیان از راه اندازی سامانه ی دریافت پیشنهادات ایده های تولید و اشتغال در پورتال استانداری خبر داد و ضمن دعوت برای مشارکت نخبگان در این موضوع، گفت: کارشناسان مربوطه پس از دریافت موارد ارائه شده؛ برای آن دسته که قابلیت اجرایی شدن دارد؛ اقدام می کنند.
وی با تاکید بر این که گره زدن حل مسائل و مشکلات در حوزه های مختلف به استفاده از منابع بانکی و جذب تسهیلات، صحیح نیست؛ گفت: بازنگری در عملکرد بخش های صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات و ... ضرورتی اجتناب ناپذیر است؛ چرا که برخی از اشکالات در نظام مدیریتی، بازرگانی، بهره وری نیروی کار و سرمایه است.
استاندار خراسان رضوی این استان را پرچمدار وحدت حوزه و دانشگاه در کشور دانست و تصریح کرد: تقویت وحدت این دو نهاد علمی باعث هم افزایی بیشتر و دستیابی به راهکارهای مناسب تر برای حل مشکلات خواهد شد.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار