معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه رشته روانشناسی بالینی باید با حوزه سلامت هماهنگ باشد، گفت: از وزارت علوم درخواست کردیم این رشته را به ما واگذار کند.

باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه روانشناسی رشته بین رشته ای است، گفت: روانشناسی بیش از 50 گرایش داردکه چهار گرایش آن از جمله روانشناسی بهداشت و روانشناسی بالینی با حوزه سلامت درگیر است.

لاریجانی ادامه داد: دانشجویان رشته روانشناسی بالینی باید در مسیر آموزشی مشخصی قرار گیرند تا بتوانند وارد کلینیک ها و مراکز درمانی شده و با بیمار برخورد داشته باشند. از همین رو ما با همکاران در وزارت علوم به طور مشترک بحثی را مبنی بر یکسان سازی کریکولوم رشته های روانشناسی داشتیم.

لاریجانی تصریح کرد: به طور کلی برخی گرایش های روانشناسی به حوزه های فرهنگی، اجتماعی و معرفتی مربوط می شود اما گرایش هایی که با حوزه سلامت در رابطه هستند، نیاز به نظارت وزارت بهداشت دارند.

وی عنوان کرد: در کل سیاست گذاری در 24 رشته باید توسط حوزه سلامت صورت گیرد چراکه سروکار دانش آموختگان این رشته ها، با بیماران است و باید با حوزه سلامت هماهنگ باشند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تاکنون برخی از رشته ها را نیز ما به وزارت علوم واگذار کردیم، بیان کرد:در مقابل یکی از تقاضاهای وزارت بهداشت واگذاری رشته هایی همچون روانشناسی بالینی، به این وزارتخانه بود.البته نظرات روانشناسان نیز در این موضوع بسیار اهمیت دارد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۷ تير ۱۳۹۵
قطعا
آخرین اخبار