فرماندار رفسنجان از ثبت ملی پسته بنام رفسنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حمید ملانوری در حاشیه جلسه هماهنگی مجموعه دانشگاهی و ادارات آموزش و پرورش شهرستان برای "همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه" افزود : برای این همایش همه ظرفیت‌ها و گروه‌ها از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها با توجه به توان علمی و تخصصی که دارند باید به میدان بیایند.

ملانوری ادامه داد: در قالب همایش مذکور با دعوت از نخبگان تأثیرگذار رفسنجانی از سراسر دنیا، تدبیری خردمندانه و تلاشی همه‌جانبه مدنظر است تا به رشد و توسعه مورد انتظار برسیم.
وی گفت: برای این همایش 9 کمیته اجرایی تشکیل شده و 10 کمیسیون برای مباحث تخصصی پیرامون مسایلی که در شهرستان وجود دارد نیز شکل گرفته است و امیدواریم در نهایت یک بیانیه علمی تخصصی برای شهرستان رفسنجان فراهم آوریم.
ملانوری به برپایی نمایشگاهی از توانمندی‌های شهرستان اعم از صنعتی، تولیدات خرد و کلان و تولیدات خانگی اشاره کرد و متذکر شد: برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی کشور با حضور 600 شرکت‌کننده از دیگر برنامه‌های این همایش است.
وی از حضور گروه‌های موسیقی همراه با جشنواره بازی‌های بومی محلی کشور و اجرای برنامه در نقاط مختلف شهرستان رفسنجان خبر داد و تصریح کرد: ثبت ملی پسته در قالب جشن ملی پسته دیگر برنامه‌ای است که در قالب این همایش برگزار می‌شود.
وی به تاریخ برگزاری همایش اشاره و عنوان کرد: 24 شهریور افتتاحیه این همایش با برگزاری بازی‌های بومی محلی است و 25 شهریور جشن ثبت ملی پسته برگزار و تا دو روز بعد برنامه‌های فرهنگی هنری ورزشی از جمله شو اسب و شترسواری که ظرفیت‌های شهرستان را به نمایش می‌گذارد، برگزار می‌شود.
فرماندار رفسنجان روزهای 28 و 29 شهریور را ویژه همایش دانست که با حضور مسئولان استانی و کشور اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: ثبت ملی ، پسته ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار