برخی از فعالان مدنی با نگرانی از حضور مجدد گروه داعش در ولایت ننگرهار، ابراز داشتند که در حمله اخیر این گروه ۲۰ نفر از ساکنان فرمانداری کوت این ولایت کشته و ۲۵ نفر به اسارت گرفته شده‌اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ برخی فعالان مدنی امروز (یکشنبه) در نشست خبری در کابل پیرامون حضور دوباره گروه داعش در ننگرهار و جنایات این گروه، از همکاری پلیس و شبه نظامیان پاکستان با گروه داعش خبر داده و ابراز داشتند که این گروه در چندین فرمانداری ولایت ننگرهار حکومت دارد.

۲۵ ساکن کوت در اسارت گروه داعش

صدیق انصاری رئیس فدراسیون جامعه مدنی افغانستان گفت: در حمله اخیر داعش به فرمانداری کوت ۲۰ نفر کشته و ۲۵ تن دیگر در اسارت این گروه قرار گرفتند.

انصاری از مداخله‌های پلیس و شبه نظامیان پاکستانی و سازمان‌های جاسوسی جهانی در این حملات یاد کرد و افزود: سازمان‌های امنیتی ولایت ننگرهار ادعا دارند که ۱۵۰ عضو گروه داعش را کشته‌اند، در حالیکه این گفته‌های آنها حقیقت ندارد.

حاکمیت داعش در برخی فرمانداری‌ها

وی تصریح کرد: داعش جمعه گذشته به ۴ پاسگاه پلیس در این ولایت حمله کردند که اکنون ۲ پاسگاه آن در اختیار داعش و ۲ پاسگاه آن در اختیار نیروهای امنیتی قرار دارد.

این فعال مدنی با تأکید بر اینکه دولت وحدت ملی والی، فرمانده پلیس و فرمانده ارتش ولایت ننگرهار را برکنار کرده است، اظهار داشت: گروه داعش اکنون در چندین فرمانداری این ولایت حکومت کرده و کسی بازدارنده آنها نیست.

به گفته وی والی، فرمانده پلیس و فرمانده ارتش ننگرهار سبب ناامنی در این ولایت شده‌ و باید دادگاهی شوند.

برخی فرمانداری‌ها در آستانه سقوط، دولت اقدام جدی کند

فارس نوشت صدیق انصاری به دولت هشدار داد: برخی از فرمانداری‌های ولایت ننگرهار در حال سقوط قرار دارد و در صورت عدم توجه لازم این فرمانداری‌ها توسط داعش اشتغال خواهد شد.

انصاری از دولت وحدت ملی خواست تا امنیت شهروندان افغانستان را تأمین و از خاک خود دفاع کنند، در غیر آن صورت مردم خود به پا خواسته و از کشور حفاظت خواهند کرد.

رئیس فدراسیون جامعه مدنی افغانستان با بیان اینکه مردم افغانستان توانایی شکست داعش و شبه نظامیان پاکستان را دارد، ابراز داشت: مقامات امنیتی این ولایت حقوق دلاری دریافت می‌کنند، اما در حوزه تأمین امنیت ناکام هستند.

جنگ در افغانستان جنگ اطلاعاتی و عقیدتی است

در همین حال «نجیب‌الله مجاهد» فعال مدنی ننگرهار، جنگ در افغانستان را جنگ اطلاعاتی و عقیدتی خواند و گفت: جامعه جهانی باید به افغانستان توجه کرده و مانع قربانی شدن شهروندان آن شوند.

مجاهد پاکستان را آدرس تروریسم و دهشت‌افگنی خواند و افزود: اعمال فشار به پاکستان سبب امنیت در منطقه خواهد شد، زیرا این کشور منبع تروریست‌پروری است.

وی از دولت وحدت ملی خواست تا امنیت افغانستان را تأمین کرده و بیش از این شاهد قربانی شدن مردم نباشند.


انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، داعش ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.