کل ورودی زندانیان به زندان‌های استان 5 هزار و 221 نفر بوده که از کاهش 14 درصدی نسبت به سال 93 برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان با اشاره به کاهش دو درصدی زندانیان در زندان‌های استان سمنان افزود: بیشترین ورودی‌ها به زندان‌های استان مربوط به سرقت با 24 درصد و مواد مخدر با 23 درصد است.
عباسعلی عرب با اشاره به ترکیب جرائم موجود در زندان‌های استان سمنان افزود: در حوزه موجودی زندان‌ها، هم‌اکنون 53 درصد زندانیان دارای جرایم مواد مخدر و 23 درصد جرم سرقت هستند.
وی ادامه داد: سال قبل متوسط زندانیان مشغول به کار در هر روز که به طور مستقیم به کار اشتغال داشتند، 687 نفر بوده است.
وی از انعقاد تفاهمنامه‌ای با فنی و حرفه‌ای خبر داد که به واسطه آن یک‌هزار و 300 نفر از زندانیان استان سمنان آموزش دیده‌اند.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان گفت: 44 نفر از زندانیان در مقاطع مختلف تحصیلی در حال تحصیل هستند و تعدادی نیز در دانشگاه و دوره‌های سوادآموزی شرکت می‌کنند.
عرب گفت: روزانه یک جزء از قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در زندان‌های استان سمنان قرائت می‌شود و کتابخانه‌های زندان‌ها نیز تجهیز شده است.
وی خاطرنشان کرد: مهارت‌آموزی در دستور کار اداره‌کل زندان‌های استان سمنان قرار دارد و از این‌رو، 72 کارگاه برای خانواده زندانیان در استان برگزار شده است.
انتهای پیام / ه
برچسب ها: کاهش ، زندان ، سمنان ، زندانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار