استاندار خوزستان گفت: میزان جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در هر شهرستان یکی از مبناهای ارزیابی فرمانداران و مدیران خواهد بود به همین دلیل فرمانداران و مدیران از هم اکنون برای جذب سرمایه گذار باید آستین همت را بالا بزنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی بیان کرد: دغدغه رییس جمهوری رفع موانع سرمایه گذاری است و به همین دلیل باید به مسئله سرمایه گذاری بیش از پیش اهمیت داد و همه باید تلاش کنیم تا این دغدغه بر طرف شود.

وی افزود: در مسجد سلیمان نیز سرمایه گذاری در پتروشیمی و آلومینیم سازی انجام شده و در صورت راه اندازی 10هزار شغل ایجاد خواهد شد.

شریعتی اظهار داشت: در راستای رفع مشکل راه آهن شهرستان مسجدسلیمان و ایجاد دسترسی ها برای آن نیز پیگیری های لازم انجام خواهد شد و در شورای برنامه ریزی مصوبات مورد نیاز را تصویب می کنیم.

علی داودی رئیس هیئت مدیره پتروشیمی نیز مسجدسلیمان را سومین هاب پتروشیمی کشور بعد از عسلویه و ماهشهر برشمرد.

وی وجود منابع نفت و گاز و همچنین دسترسی به آب های شیرین و سدهای بزرگ را از جمله مواهب خدادای شهرستان مسجدسلیمان دانست و خاطرنشان کرد: با ایجاد زیرساخت در 4 فاز پتروشیمی این شهرستان بیش از 13 هزار تن اوره در روز تولید خواهد شد.

داودی اذعان داشت: مهم ترین محصولات تولید پتروشیمی پس از راه اندازی فازهای مختلف آن تولید اوره، آمونیاک، اتانول، پالایش گاز، طرح الفین و تولید اسید استاتیک است.

طبق مصوبه دولت اتصال راه آهن مسجدسلیمان به شوشتر به طول 41 کیلومتر باید انجام شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.